آسفالت بیش از ۲۴ هزار مترمربع از معابر لوندویل

شهردار لوندویل گفت: در سال گذشته در حدود ۲۴ هزار و ۲۵۵ مترمربع از کوچه‌ها و معابر این شهر آسفالت شده است.

نعمت یاور پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ آسفالت خیابان دانش کوچه‌های ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۲۱، ۲۳و بسیج، خیابان فاطمیه کوچه اول، خیابان سعدی کوچه دو و بهداشت، خیابان ساحل کوچه شریفی نژاد، بن‌بست ۲۱ و خیابان دریا انجام شد و برای این تعداد ۴۵ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نقطه از آسفالت معابر شهری لوندویل لکه‌گیری شده و مقدار ۱۲۰ تن آسفالت برای آن مصرف شده است.

شهردار لوندویل اضافه کرد: در سال گذشته و امسال حدود ۳۰۰ تن و ۳۸ میلیارد ریال اعتبار سهمیه قیر از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها به شهرداری لوندویل اختصاص یافته است.

یاور پور عنوان کرد: در سال جاری، خیابان دانش کوچه آقابیگ زاده، خیابان امام علی کوچه ۱، خیابان امام خمینی (ره) کوچه ۱۶و پورعباس، خیابان بوستان کوچه شهید مردانی، خیابان‌های عباسیه و شهید سهراب برنجچی شرقی آسفالت خواهد شد.

وی خرابی زودهنگام آسفالت معابر را کیفیت پایین قیر دانست و گفت: کیفیت قیر خریداری شده دست شهردار نیست و کیفیت آن قبل از فروش باید در کارخانه توسط آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهردار لوندویل ادامه داد: براساس محاسبات فنی، فاصله کارخانه آسفالت سازی تا محل آسفالت ریزی نیز در کیفیت آن تأثیر بسزایی دارد، فاصله محل کارگاه تا محل آسفالت ریزی نباید بیشتر از ۲۰ کیلومتر باشد. زیرا در غیر این صورت، آسفالت گرما و چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

یاور پور اضافه کرد: نبود امکانات مناسب و دقت کافی در هنگام اجرای زیرسازی آسفالت در خرابی زودهنگام آن تأثیرگذار است. به طوری که عملیات آسفالت ریزی به هر قیمت در شرایط بد جوی باعث می‌شود عمر مفید آسفالت استفاده شده در معابر و خیابان‌ها بسیار کاهش یابد.

وی یادآور شد: نخستین پروژه آسفالت کاری در شهر لوندویل در خیابان ساحل این شهر در سال ۱۳۸۳ توسط شهرداری انجام شد، که در حال حاضر بعد از گذشت ۱۶ سال، آسفالت آن از کیفیت خوبی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل با ۱۱ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 423127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.