شهردار همدان برای دومین بار به طرح سوال شورا پاسخ می‌دهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهردار همدان برای دومین بار در روز سه‌شنبه هفته جاری به سوالات اعصای شورا در صحن علنی پاسخ می‌دهد.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح سوال اعضای شورای شهر همدان از شهردار این شهر، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۳ از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای شهر، شورای شهر همدان حق خود دانسته از شهردار سوال کند.

وی با بیان اینکه این دومین بار است که شهردار باید به طرح سوال شورای شهر پاسخ دهد، افزود: سال گذشته نیز شهردار همدان یک مرتبه به سوالات اعضای شورا پاسخ داد که آن‌ها از پاسخ‌ها راضی شدند و این بار موضوعات تازه‌ای درباره عملکرد شهردار مطرح شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تعداد سوالات مطرح شده ۲۱ سوال است، تصریح کرد: اگرچه تعداد سوالات اعضای شورا زیاد است اما این سوالات تمام دغدغه‌های ریز و درشت آن‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سه نفر از ۱۱ نفر عضو شورای شهر همدان این سوالات را که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به طولانی شدن روند ساخت پروژه‌های میدان امام، پل غدیر و پل شهید همدانی و نیز ابهامات موجود در فروش املاک و وضعیت نیروهای انسانی شهرداری است را مطرح کرده‌اند.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: آقای صوفی احتمالاً روز سه‌شنبه هفته جاری برای پاسخ به سوالات در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهد کرد.

وی این طرح سوال را به معنای اختلاف نظر اساسی میان اعضای شورا ندانست و اضافه کرد: در همه شوراها اختلاف نظر وجود دارد و در شورای شهر همدان نیز برخی از عملکرد شهردار دفاع کرده و برخی دیگر انتقاد وارد می‌کنند اما باید بدانیم در عین وجود این اختلافات حق قانونی هر عضو شورا است که از شهردار سوال بپرسد و معنای این عمل وجود یک اختلاف بزرگ در میان اعضا نیست.

کد خبر 423123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.