کمک ۸۰ میلیارد تومانی خیران به هلال‌احمر برای مقابله با کرونا

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اقدامات این سازمان در زمینه مقابله با کرونا از زمان شیوع این ویروس تا ۱۳ اردیبهشت ماه را تشریح و از کمک بیش از ۸۰ میلیارد تومانی خیران به هلال‌احمر برای مقابله با کرونا و برپایی ۸۸۴ کارگاه تولید ماسک و گان توسط داوطلبان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمد نصیری درباره اقدامات سازمان داوطلبان در زمینه پیشگیری از کرونا در سراسر کشور از ابتدای شیوع این بیماری تا ۱۳ اردیبهشت ۹۹ گفت: در این طرح یک هزار خانه داوطلب هلال احمر با مشارکت ۷۲ هزار و ۶۹۴ داوطلب به میزان ۹۲۴ هزار و ۷۴۸ نفر ساعت مشارکت داشتند.

وی با اشاره به تجمیع ۳۰۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی در حساب‌های هلال احمر تاکید کرد: کمک‌های غیرنقدی مردمی به ارزش ۵۱۳ میلیارد ریال ساماندهی و هدایت شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به تهیه و توزیع ۱۷۱ هزار پک و بسته بهداشتی اهدایی مردمی میان اقشار آسیب پذیر افزود: ۱۰۰ هزار بسته، سبد حمایتی و معیشتی اهدایی مردم میان خانوارهای متأثر از کرونا تهیه و توزیع شد و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰۰ هزار پک و بسته بهداشتی از محل مشارکت‌های نقدی مردمی تهیه و میان بیماران خاص توزیع شد.

فعالیت ۸۸۴ کارگاه تولید ماسک، لباس بیمارستانی و دستکش

نصیری درباره فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر کشور، گفت: ۸۸۴ کارگاه تولید ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه‌های هلال برپا و موفق به تولید یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۵۳ عدد ماسک، ۱۴۷ هزار و ۳۵۴ جفت دستکش و ۴۲ هزار و ۶۲۴ لباس سرهمی شد.

وی درباره فعالیت‌های تبلیغاتی و آگاه سازی هموطنان برای مشارکت در امور خیریه، گفت: ارسال ۳ میلیون و ۳۹۵ هزار پیامک و تهیه و توزیع ۵۴۵ هزار بروشور برای آگاه سازی داوطلبان و عموم مردم برای شرکت در پروژه‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان از زمان شیوع کرونا بوده است.

ضدعفونی و گندزدایی بیش از ۱۷ هزار معبر و خیابان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر فعالیت داوطلبان هلال احمر برای ضدعفونی و گندزدایی از معابر، مکان‌های عمومی خیابان‌ها و وسایل نقلیه شخص و عمومی، ضد عفونی و گندزدایی، بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی از ۱۷ هزار و ۲۲۰ معبر و خیابان به مسافت ۹۲ هزار کیلومتر، وسایل شخصی و عمومی شامل ۴۸ هزار و ۷۹۳ واحد اتوبوس، تاکسی و سواری، اماکن عمومی شامل ۹۶ گرمخانه، ۴۳ زندان، ۳ هزار و ۴۰۹ مسجد، یک هزار و ۷۹ همراه سرا، و ۴۳ هزار و ۳۱۳ مورد سایر اماکن توسط ۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۸۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۲۳ هزار و ۷۰۸ لیتر الکل اهدایی مردمی انجام شد.

اهدای بیش از ۸ هزار واحد خون از سوی داوطلبان

به گفته نصیری، با توجه به کمبود ذخیره خون در کشور در جهت ترغیب و تشویق داوطلبان به اهدای خون اقدام شد و در این زمینه هشت هزار و ۱۴۷ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر اهدا شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی از سوی ۵۷۹ پزشک و پیراپزشک داوطلب در ۶۱ نقاهتگاه برپا شده، تاکید کرد: یک هزار و ۲۶۷ منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار برای اجرای پروژه‌های داوطلبانه و طرح‌های پیشگیری از کرونا تحت پوشش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بود.

صدور مجوز برای ۴۴ تشکل مردم نهاد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر مشارکت داوطلبان حقوقی از جمله ۵۷۹ تشکل مردم نهاد، اضافه کرد: ۱۲۷ بنگاه اقتصادی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها با جمعیت هلال احمر همکاری داشت و در این زمینه ۴۴ مجوز برای تشکل مردم نهاد و هماهنگی و تعامل جهت تأمین خیریه‌ها و تشکل‌های پشتیبان برای بیمارستان‌ها درگیر با بیماری کرونا صادر شد.

کد خبر 423120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.