زلزله تهران قطعا از توان شهرداری خارج است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زلزله تهران یک موضوع ملی است و قطعا از توان شهرداری تهران خارج است.

به گزارش ایمنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: که امروز در شورای شهر تهران به موضوع زلزله پایتخت پرداخته شد.

وی گفت: همانطور که می‌دانید لازم است محلات تهران آب ۷۲ ساعته سالم و باکیفیت خودشان را پس از زلزله داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از بحث‌های مهم امدادرسانی توسط خود شهروندان است، افزود: باید برای آموزش به شهروندان برای کمک به سایر شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بعد از زلزله دوباره ترافیک شد و همه مردم به شهر آمدند در صورتی که نه ریزشی بود و نه آواری و حالا فرض کنید هم ریزش داشتیم و هم آوار که باید برای این هم فکری شود.

هاشمی گفت: در ۴۸ ساعت اول بعد از زلزله و بحران ناشی از آن کمک رسانی سازمان دهی شده نیست و این خود مردم هستند که باید به خودشان کمک کنند و اگر این کار صورت نگیرد تلفات بالا می‌رود.

رئیس شورای تهران عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم به زلزله تهران به واسطه گستردگی آن که از دماوند شروع شده و تا هشتگرد ادامه دارد و ۱۷ میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شود توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه زلزله تهران از توان شهرداری خارج است، گفت: در قوانین جدید، مدیریت بحران از دوش شهرها برداشته شده و به عهده وزارت کشور گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز خیلی از اختیارات به شهرداری‌ها هنوز واگذار نشده است، گفت: برای مثال ما هنوز اختیار آب و برق اضطراری بعد از وقوع بحران را نداریم در صورتی که این یک نقص است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: هر دولتی بحث انتقال پایتخت را مطرح می‌کند و می‌گویند کلی باید پول هزینه کنیم بعد از آن می آیند و می‌گویند که اگر یک دهم از این پول را در خود شهر تهران هزینه کنیم تهران مستحکم می‌شود.

وی تاکید کرد که رفتارهای دوگانه و این اظهار نظرهای متفاوت باعث شده است تا آنگونه که باید و شاید کار جلو نرود.

کد خبر 423112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.