توکلی تهدید به افشاگری کرد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

انتقاد کواکبیان از افزایش قیمت پراید

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از افزایش قیمت خودرو پراید انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست که این موضوع را جدی بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: به وزیر راه و شهرسازی دستور دهید که با توجه به زلزله اخیری که در دماوند و پایتخت آمد، شورای ساماندهی امور پایتخت را جدی بگیرند. ۵.۱ ریشتر زلزله آمد و اگر این مقدار بالاتر باشد و به تهران نزدیک تر باشد می‌گویند چهار میلیون نفر از بین می‌روند. لااقل طرح‌های که برای ساماندهی تهران و برای انتقال پایتخت نوشته شده را جدی بگیرید در این زمینه قانون‌های نیز وجود دارد. در پایان از وزیر بهداشت و درمان می‌خواهم که حق و حقوق پرستاران را با دقت کامل اجرا کند.

مازنی: وزیر خارجه درباره پرداخت خسارت آثار هنری تخریب شده در حمله به سفارت انگلیس روشنگری کند

احمد مازنی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آذرماه سال ۱۳۹۱ افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر کردند و چند اثر هنری که جز اموال دولت انگلیس بود را تخریب کردند. اخیراً در خبرها آمده که این آثار پس از ترمیم به سفارت بریتانیا در تهران برگشت داده شده و مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عوامل خودسر از جیب ملت پرداخت شد.

وی خطاب به ظریف گفت: ضمن احترام به شخصیت و توانمندی شما و قدردانی از تلاش‌های شما در عرصه‌ی دیپلماسی و ضمن این‌که ملت ایران خاطره خوشی از انگلیس ندارند انتظارمان این است که در این باره روشنگری کنید. آیا این موضوع صحت دارد؟ اگر صحیح است پاسخ دهید که از چه منطقی برخوردار است.

اصلاح قانون انتخابات باید زودتر اتفاق می‌افتاد

یحیی کمالی‌پور نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که در احراز صلاحیت نمایندگان مجلس دهم برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم افتاد، غیرقابل توجیه است قابل توجیه نیست که به فاصله چهار سال ۱۰۰ نماینده صلاحیت‌شان را از دست بدهند. معتقدم اصلاح قانون انتخابات باید زودتر اتفاق می‌افتاد و شورای نگهبان که وظیفه تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی را دارد نباید پیش‌داوری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر برخی از اعضای شورای نگهبان گفت: اخیراً شاهد بودیم که آقایان جنتی و کدخدایی در مقابل مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اصلاح قانون انتخابات موضع‌گیری کردند. آنها باید طبق قانون، مصوبه مجلس را بررسی کنند و اگر دیدند این قانون با اسناد بالادستی قانون اساسی مغایرت دارد، آن را به مجلس برگردانند. با توجه به پیش‌داوری شورای نگهبان در خصوص قانون اصلاح انتخابات، مشخص است که نظر آنها در مورد این قانون چیست.

احمد توکلی تهدید به افشاگری کرد

احمد توکلی «رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نامه‌ای از افشای اسامی گردانندگان ضیافت‌های اشرافی خبر داد. متن این نامه به شرح ذیل است: در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت بار تری دارند.

پزشکیان به آیت‌الله جنتی: با پرس و جو از محله نباید پرونده سازی کرد

مسعود پزشکیان روز یکشنبه در واکنش به اظهارات دبیر شورای نگهبان مبنی بر «بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان» با اصلاح قانون انتخابات، اظهار کرد: بر اساس قانون، قوه قضائیه به عنوان یکی از مراجع چهارگانه باید هر نظری درباره داوطلبان وجود دارد را به شورای نگهبان اعلام کند، اگر کسی هم مجرم یا متهم است باید مدارک آن را به دادگاه ارائه شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که فردی متهم و مجرم نیست و در دادگاه پرونده ندارد نباید با پرس و جو از محله یا یکی از رقبای انتخابات برای وی پرونده‌سازی کرد زیرا این کار دور از انصاف است و منطقی نیست که به داوطلبی اتهام رانت‌خواری یا دزدی زده شود و هیچ قضاوتی درباره وی در دادگاه نشود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: منطقی نیست که به کسی اتهام دزدی یا رانت‌خواری زده شود اما وی را در هیچ دادگاهی محکوم نکنیم. فردی که اتهاماتی علیه او مطرح شده باید از حق شکایت برخوردار باشد تا آبروی مسلمانی ریخته نشود. داوطلبان انتخابات باید حق پیگیری و شکایت داشته باشند تا کسی نتواند به راحتی به آنها تهمت بزند. نمایندگان با مصوبات خود به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نبودند. نمایندگان تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زده شد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند.

کد خبر 423108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.