حیدری: در حوزه تسلیحاتی دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه تسلیحات و تجهیزات به خصوص در چرخه دفاعی به خودکفایی دست پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم که این خودکفایی را بیشتر نهادینه کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: هر سالی که رهبر معظم انقلاب نامگذاری می‌کنند، طلیعه امیدی در مجموعه‌ها ایجاد می‌شود، نیروی زمینی ارتش نیز در این سال در حوزه تولید قطعات نظامی جهش مطلوبی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شعار نیروی زمینی ارتش، ولایت مداری است افزود: ما سه مجموعه شهید زرهرن، جهاد خودکفایی و صنایع یا علی اصفهان را داریم که با پای کار آوردن تمام توان تلاش می‌کنیم که مراد و منظور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه جهش تولید محقق کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در حوزه قطعات تند مصرف که مسؤولیت آن با مرکز تولید و بهینه سازی شهید زرهرن است با سرمایه گذاری مادی و معنوی امیدواریم آنچه را که در دستور کار قرار دادیم جامه عمل بپوشانیم.

حیدری تصریح کرد: در تولید قطعات بالگردی صنایع یا علی (ع) اصفهان را داریم که در سال جهش تولید نگاه ویژه ای را به این مرکز خواهیم داشت که بتوانیم تیراژ قطعاتی را تولید کنیم که آن را جهش یافته خطاب کنیم.
وی با اشاره به نهادینه شدن تولید قطعات در نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در حوزه تسلیحات و تجهیزات به خصوص در چرخه دفاعی به خودکفایی دست پیدا کردیم و تلاش می‌کنیم که این خود کفایی را بیشتر نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه ما مجوز تولید محدود را داریم، گفت: تولید انبوه توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام می‌شود، اما در سه حوزه شهید زرهرن، صنایع یا علی و جهاد خودکفایی سرمایه گذاری‌های خوبی را انجام داده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در سال جهش تولید در حوزه قطعات نظامی یک جهش مطلوبی را خواهیم داشت افزود؛ در حوزه ربات‌ها، بالگردی، ضد زره، ضد موشک، کواد کوپتر، پهپاد ها و انواع سنسورهای پایش مرزی طرح‌های خوبی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم نیروی زمینی را در سطح اعلایی قرار دهیم. در حوزه تولید پهپاد های دست پرتاب و نگهداری از آن به موفقیت‌های مطلوبی دست یافته ایم.

حیدری در ادامه افزود: تمام بیماران صعب‌العلاج این نیرو در قالب طرح دارالشفای حضرت زهرا (س) تحت پوشش کامل این طرح قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام اینکه شناسایی بیماران صعب‌العلاج در چارچوب آیتم‌های وزارت بهداشت است افزود: در قدم اول ما این عزیزان را شناسایی می‌کنیم در حال حاضر نیز تعداد ۴۳۷۵ نفر شناسایی شدند که امتیازات خوبی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: پنج امتیاز ویژه را برای بیماران صعب‌العلاج در نظر گرفتیم، امتیاز اول اینکه یک مستمری دائم که از عوائد نزاجا است را ماهیانه به حساب آنها واریز می‌کنیم. در حوزه نقل و انتقالات خدمتی، اختیار با خود بیمار و خانواده آنهاست که در چه منطقه‌ای خدمت کنند.

حیدری همچنین واگذاری منازل سازمانی را از اولویت‌های اصلی خواند و افزود؛ بیماران صعب‌العلاج بدون نوبت در لیست واگذاری خانه‌های سازمانی هستند و موضوع بعدی رهایی از خدمت است که در این حوزه نیز موجباتی را برای آنها فراهم ساخته ایم.

وی ادامه داد: دیدارهای چهره به چهره، برطرف کردن مشکلات، پرداخت هزینه‌های درمانی اعم از پیوند اعضا و جراحی‌ها از جمله برنامه‌های طرح دارالشفای حضرت زهرا (س) برای بیماران صعب‌العلاج است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا این طرح شامل کارکنان وظیفه نیز می‌شود خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه مورد حمایت مجموعه بهداشت و درمان نزاجا خواهند بود.

کد خبر 423090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.