تعطیلی پارک وحش صفه ۱۰ ماه زمان می‌برد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک پروسه زمانی ۱۰ ماهه برای این تعطیلی پارک وحش پیشنهاد شده که دلیل آن توجه به موضوع حیات حیوانات است که باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، درباره تصمیم کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورا برای تعطیلی پارک وحش صفه، اظهار کرد: پس از جلسات منعدد با کارشناسان محیط زیست، فعالان مدنی و چهره‌های دانشگاهی، در نهایت تصمیم گرفته شد ضمن پرهیز از هرگونه تصمیم هیجانی و احساسی پارک وحش صفه تعطیل شود.

وی با بیان ایکه یک پروسه زمانی ۱۰ ماهه برای این تعطیلی پارک وحش پیشنهاد شده که دلیل آن توجه به موضوع حیات حیوانات است که باید تعیین تکلیف شود، افزود: مقدمات این امر در قالب یک برنامه زمانی برنامه‌ریزی و به عنوان یک طرح به صحن علنی شورای شهر می‌آید تا با تصمیم اعضای شورای شهر تعطیلی پارک وحش صفه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۹ شاهد برچیده شدن پارک وحش صفه باشیم و اضافه کرد: قرنطینه و بازپروری حیوانات پارک وحش توسط محیط زیست انجام شده و تعدادی که قابلیت انتقال دارند نیز به ژئوپارک‌ها منتقل می‌شوند؛ همچنین بعضی از حیوانات سازگار با طبیعت اصفهان در طبیعت رها خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی آکواریوم، باغ پرندگان و باغ خزندگان اصفهان نیز توسط برخی مطرح شده، تصریح کرد: باید مورد توجه باشد که این مراکز ساخته مدیریت شهری حاضر نیستند و از طرفی آنچه به عنوان تکلیف برعهده مدیریت شهری اولویت‌بندی شده و تعطیلی این مراکز همچنان در اولویت نیست.

کد خبر 423086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.