کرونا شهرنشینان را به سمت زندگی در روستا سوق می‌دهد

گزارشات حاکی است که بیش از ۴۰ درصد از شهرنشینان آمریکایی در مواجهه با کرونا مایل به حرکت از مراکز شهری به سمت حومه‌ها و روستاهای کم جمعیت هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی یک نظرسنجی آنلاین راه‌اندازی کردند که در آن تعداد ۲۰۵۰ نفر شرکت کردند. در این نظر سنجی از مردم خواسته شده بود دیدگاه خود را در مورد مهاجرت به محله‌های کم‌جمعیت یا روستاهای اطراف شهرهای آمریکایی در روزهای کرونایی اعلام کنند. بیش از ۴۰ درصد از افراد بزرگسال گرایش خود به تغییر محل سکونت و مهاجرت به مناطق کم جمعیت را اعلام کردند و این در حالی است که ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی فوق اظهار کردند که پیش از این به صورت آنلاین برای خرید یا اجاره خانه در مناطق کم‌جمعیت در سایت بنگاه‌های معروف کشور ثبت نام کرده بودند. نظرسنجی فوق نشان داد که جوانان بین ۱۸ تا ۳۴ سال و افراد بین سنین ۳۵ تا ۴۹ سال بسیار بیشتر از افراد سالخورده به تغییر محل سکونت خود به مناطق کم جمعیت و حومه‌های شهر گرایش نشان دادند.

از آن‌جا که شهرهای متراکم به عنوان مکان‌هایی با بیشترین احتمال انتقال ویروس کرونا شناخته شده است، بنابراین حفظ ساکنان آن به چالش بزرگی در میان مقامات رسمی تبدیل شده است. پیش از گسترش ویروس کرونا نیز مسئولان در این شهرها تلاش کرده بودند با کاهش اجاره‌ها و جلوگیری از تغییرات بازار کار از مهاجرت شهروندان خود به حومه‌ها خودداری کنند. گزارشات حاکی است که در چهار سال گذشته، رشد جمعیت در بعضی از کلانشهرها با سرعت بسیار پایینی صورت گرفته است و حتی بعضی از شهرها با کاهش جمعیت مواجه بوده است. گسترش ویروس کرونا میزان مهاجرت‌ها از این شهرها را افزایش داده است و چالش جدیدی افزون بر خود بیماری برای مقامات رسمی به وجود آورده است.

با این وجود، با قطعیت نمی‌توان گفت که همه کسانی که مایل به مهاجرت هستند شهرها را به مقصد روستاها ترک می‌کنند؛ امکان مهاجرت بیشتر برای خانواده‌های ثروتمند امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، تجربه نشان داده است که مردم در زمان رکود اقتصادی کمتر به سمت مسافرت و رفتن به مناطق دیگر گرایش پیدا می‌کنند. این در حالی است برخی از کارشناسان بر این باورند که افزایش فرصت‌های شغلی و دستمزدها و همچنین بهبود کیفیت زیرساخت‌های سلامت استراتژی‌های مناسبی برای حفظ و حتی افزایش جمعیت در مراکز شهرها به شمار می‌رود.

کد خبر 423082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.