افزایش زباله های معمولی و کاهش زباله های پزشکی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از افزایش زباله های معمولی و کاهش زباله های پزشکی طی دو ماه در این کلانشهر خبرداد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل کریمیان در خصوص جمع آوری و دفن زباله‌های شهر مشهد پس از شیوع کرونا گفت: از اول اسفند ۹۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۳۴۵ تن زباله پزشکی جمع آوری و دفن شده است که این میزان در بازه زمانی مشابه سال ۹۷-۹۸ حدود ۱۵۹۴ تن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این آمار زباله‌های پزشکی از ابتدای سال تا ۱۷ اردیبهشت ماه نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴۹ تن کاهش داشته است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دلیل کاهش تولید زباله‌های پزشکی مراجعه کمتر شهروندان به مطب‌ها و درمانگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده باشد.

وی افزود: زباله‌های پزشکی به دو شکل جمع آوری می‌شود، به این ترتیب که زباله‌های درمانگاه‌ها و مطب‌ها از طریق دو شرکت پیمانکار بخش خصوصی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و پس از بی خطر سازی در محل دفن زباله‌ها به سازمان مپ تحویل داده می‌شود.

کریمیان ادامه داد: زباله‌های پزشکی بیمارستان‌ها توسط سازمان مپ جمع آوری می‌شود که پس از شیوع ویروس کرونا این زباله‌ها با اجرای شدید پروتکل‌های بهداشتی به وسیله خودروهای ویژه و کارگرانی که مجهز به لباس‌های مخصوص هستند جمع آوری و مستقیم به محل دفن زباله‌های پزشکی انتقال داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه محل دفن زباله‌های پزشکی از محل دفن زباله‌های معمولی کاملاً جداسازی شده است تصریح کرد: زباله‌های پزشکی که توسط بخش خصوصی و سازمان پسماند جمع آوری شده است پس از بی خطر سازی در محل دفن که جدا از محل دفن زباله‌های معمولی است دفن می‌شوند که پس از شیوع ویروس کرونا نظارت بسیار شدیدی بر نحوه دفن از سوی سازمان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا ساعت‌های مشخصی برای جمع آوری و پذیرش زباله‌های بهداشتی در محل دفن در نظر گرفته شده بود، اما پس از شیوع کرونا هم تعداد خودرو افزایش پیدا کرده و هم تحویل گیری زباله‌های پزشکی ۲۴ ساعته شده است.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خودروهای حمل پسماندهای پزشکی پس از تخلیه زباله‌ها شست و شو و ضد عفونی می‌شوند.

کریمیان در خصوص جمع آوری زباله‌های معمولی نیز گفت: در مجموع از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۴۸ هزار و ۷۹۷ تن زباله تر شهروندان جمع آوری شده است که این میزان در اسفند ۹۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۸ حدود ۱۳۸ هزار و۷۰۶ تن بوده است که نشان دهنده افزایش زباله تولیدی شهروندان درباره زمانی مذکور در سال ۹۸و۹۹ است.

کد خبر 423075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.