حیدرآباد هند چهاردهمین خواهرخوانده شهر اصفهان خواهد شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: لایحه‌ای از سوی شهرداری اصفهان به شورای شهر ارائه شده تا در صورت موافقت شورا حیدرآباد هند چهاردهمین خواهرخوانده شهر اصفهان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی ظهر امروز _یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹_ در مراسم اهدای اقلام اهدایی شهر شیان (خواهرخوانده چینی اصفهان) توسط شهرداری اصفهان به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: متأسفانه در چند ماه اخیر شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را در حوزه‌های مختلف شهرها ایجاد کرده است.

وی افزود: زمانی که شهر شیان چین درگیر کرونا شده بود، شهرداری اصفهان همزمان با آغاز سال نو چینی در نامه‌ای به شهردار شیان برای ارسال کمک و همکاری اعلام آمادگی کرد و در حال آمادگی برای ارسال محموله‌های کمکی بود که نخستین علائم کرونا در شهر قم ظاهر شد و به فاصله چند روز اصفهان نیز درگیر این بیماری شد و نتوانستیم کمک‌های شهرداری را ارسال کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: در فضای ایجاد شده در کنار سایر سازمان‌ها از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی و سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان روزهای سختی را برای اطلاع رسانی به مردم پشت سر گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰ طرح تبلیغاتی ظرف مدت دو ماه با موضوع اطلاع رسانی در قالب کمپین‌های مختلف ارائه شد که حجم فعالیت‌های انجام شده بسیار سنگین بود.

حجتی با بیان اینکه در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری از فضای ایجاد شده به نفع شهر و شهرداری استفاده و تلاش شد شهرداری از ارتباطات خود به نحو احسن استفاده کرده و برخی ارتباط‌های کم سو را پرفروغ کند، گفت: با توجه به اینکه جهان با یک تهدید مشترک رو به رو شد، در این ایام با استفاده از تجربیات شهرهایی که زودتر با شیوع این بیماری مواجه شدند اقدامات لازم را انجام دادیم و پاسخ‌های خوبی از شبکه شهرها و خواهرخوانده‌ها دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر اصفهان با ۱۳ شهر جهان خواهرخواندگی دارد، افزود: علاوه بر این شهرها، شهرداری اصفهان با هشت شبکه همکاری شهرها و اتحادیه‌های جهانی عضویت و تعامل دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: در این فضا ارتباطات خوبی با شهر بارسلونا که اخیراً تعامل بین اصفهان و این شهر کم سو شده بود برقرار شد و تجربیات دوطرفه منتقل شد.

تبادل تجربیات شهرداری اصفهان با شهرهای جهان

وی با بیان اینکه شبکه شهرهای مترو پلیس در بارسلونا وب‌سایتی راه اندازی کرد تا شهرها تجربیات خود را از طریق آن ارائه کنند، گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان در زمان مقرر تجربیات خود را در زمینه ضدعفونی کردن معابر، اطلاع رسانی، ارتباطات و آموزش به اشتراک گذاشت و در عین حال از تجربیات سایر شهرها استفاده کرد.

حجتی گفت: علاوه بر مترو پلیس، شهرداری اصفهان با ICCN، اتحادیه شهرهای تاریخی، مجمع شهرهای آسیایی و شبکه شهرهای خلاق یونسکو مکاتباتی کرده است، البته شبکه شهرهای خلاق یونسکو در نخستین روزهای سال جدید نشست آنلاینی برگزار کرد و در زمینه راهکارهای شهرها برای پیشبرد آسان مسائل تبادل نظر کرد.

وی با بیان اینکه پیرو برگزاری جلسات دیپلماسی شهری و ایجاد کمپین «نه به تحریم در شرایط ویژه»، شهرداری اصفهان به این کمپین پیوست و با شهرهای خواهرخوانده رایزنی‌های لازم را انجام داد و نتایج خوبی گرفت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: نامه سن پترزبورگ در بیستمین سال خواهرخواندگی این دو شهر در زمینه کرونا را دریافت کردیم و با توجه به اینکه روسیه نیز در صدر آمار مبتلایان قرار دارد، برگزاری نشست آنلاین بین کارشناسان دو شهر در روزهای آینده انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهردار شیان در نامه ارسالی خود و ارسال کمک‌ها، از تعابیر زیبایی استفاده کرد که بیانگر فضای دوستی بین دو شهر اصفهان و شیان است.

حجتی با بیان اینکه در حال حاضر با اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تعامل و ارتباط خوبی با شهرهای خواهرخوانده برگزار شده است، تأکید کرد: اداره امور بین الملل شهرداری ظرفیت خوبی برای همکاری با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان دارد تا ارتباطات خوبی با شهرهای خواهرخوانده و سایر شهرها برقرار کند، البته می‌توان از مزیت‌های خواهرخواندگی به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اقلام کمکی شهر شیان چین اظهار کرد: این محموله شامل ۷۶ کارتن شامل ماسک، لباس‌های محافظ، عینک محافظ و اسپری‌های ضدعفونی کننده است که در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آستانه روز جهانی پرستار و هلال احمر پل خواجو با شعار «درد مشترک» برای قدردانی از کادر درمانی نورپردازی شد، تصریح کرد: با سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تابلوی هنری نقاشی آبرنگ اثر «استاد مطیع» از هنرمندان برجسته شهر به نشان قدردانی از کادر پرستاری آماده شده و همزمان با روز جهانی پرستار رونمایی خواهد شد؛ نسخه‌ای از این تابلو به بیمارستان‌های درگیر کرونا و اصل تابلو به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدا می‌شود.

نشست آنلاین با شبکه شهرها

وی گفت: در فضای ارتباطات و رسانه ذهنیت خوبی از انتقال تجربیات وجود نداشت، اما در بحران کرونا انتقال این تجربیات برای کنترل این بیماری بسیار تأثیرگذار بود و حتی در ارتباطات بین شهرهای کشورهای مختلف انتقال تجربیات بخوبی انجام شد.

حجتی تأکید کرد: با توجه به اینکه همچنان کرونا داروی قطعی و واکسن ندارد بهترین راه حل استفاده از تجربیات است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک نشست آنلاین با شبکه شهرها برای استفاده از تجربیات برگزار می‌شود، گفت: لایحه‌ای از سوی شهرداری اصفهان به شورای شهر ارائه شده تا در صورت موافقت شورا، حیدرآباد هند چهاردهمین خواهرخوانده شهر اصفهان شود؛ همچنین در حال طی مراحل لازم برای پیوستن به سه شبکه شهری در حوزه شهر هوشمند توسعه پایدار شهری و شهرهای یادگیرنده هستیم.

کد خبر 423052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.