داورزنی به باشگاه های والیبال اولتیماتوم داد

نشست تعیین تکلیف لیگ دسته یک سال ۹۸ امروز (یکشنبه) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی برگزار و مقرر شد با توجه به پیشنهادات ارائه شده، کمیته رویدادها و مسابقات به زودی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر سال ۹۹ را تعیین و اعلام کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نشست نمایندگان مرحله پلی‌آف لیگ لیگ دسته یک سال ۹۸ که برای تعیین تکلیف دو تیم صعود کننده این رقابت‌ها به لیگ برتر سال ۹۹ برگزار شد، افزود: متأسفانه ویروس کرونا تا کنون حدود ۴ میلیون نفر را در جهان آلوده کرده و تمام فعالیت‌های ورزشی جهان را تعطیل کرده است که این موضوع شامل والیبال هم می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در خردادماه شرایط زندگی عادی شود و پروازها برقرار شود، شاید مسابقات رده‌های سنی آسیا در شهریورماه برگزار شود، تصریح کرد: فعلاً در ۱۳۰ شهر ایران وضعیت سفید اعلام شده است و شاید در آینده تمرینات ورزشی در این شهرها آغاز شود اما در مراکز استان‌ها همچنان مشکل پابرجاست و متأسفانه اخیراً ویروس جدیدی برای کودکان نیز مشکل ساز شده است و هشدارهایی در مورد آن داده‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: فعلاً ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مسابقات را ممنوع کرده و فعالیت تمرینی در شهرهای شرایط قرمز نیز ممنوع است. با توجه به این شرایط تصمیم به برگزاری این نشست شد تا در تعامل با نمایندگان هشت باشگاه مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک سال ۹۸، تصمیمی برای این مسابقات و تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر گرفته شود.

داورزنی با یادآوری اینکه لیگ برتر امسال اگر شرایط مهیا باشد از شهریورماه شروع می‌شود، ادامه داد: باشگاه‌هایی که بدهی داشته باشند به هیچ وجه اجازه حضور در لیگ برتر را نخواهند داشت. برای سوپر لیگ امسال واید کارت را حذف کردیم و اگر باشگاهی در نظر دارد در لیگ برتر شرکت کند، باید امتیاز آن را از باشگاهی که امتیاز دارد، خریداری کند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد که امسال بر اساس برنامه تنظیم شده مراحل ثبت نام لیگ برتر را اجرا می‌کنیم و بدون طی مراحل قانونی و انجام تسویه حساب‌ها، هیچ تیمی در لیگ برتر شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دو برنامه برای برگزاری لیگ برتر با حضور ۱۰ و ۱۲ تیم آماده کرده‌ایم و اگر ۱۴ تیم نیز موفق به ثبت‌نام و تسویه حساب با بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون شوند، آمادگی برگزاری مسابقات با ۱۴ تیم را داریم، اما بعید می‌دانم ۱۴ باشگاه موفق به طی مراحل ثبت‌نام شوند.

داورزنی تاکید کرد: امسال شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود و در لیگ دسته یک نیز برای تسویه حساب‌های قبلی، فدراسیون بسیار جدی است.

کد خبر 423051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.