اجرای آزمایشی ارائه مشاوره‌های آنلاین به خانواده‌های بیماران کرونا توسط پرستاران

معاون پرستاری وزیر بهداشت از اجرای پایلوت گزارش پرستاری الکترونیک و ارائه مشاوره‌های آنلاین به خانواده‌های بیماران بستری توسط پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مریم حضرتی در جلسه هم اندیشی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، ضمن قدردانی از پرستاران و کادر درمانی در مبارزه و مقابله با بیماری کووید ۱۹، با اشاره به اجرای آزمایشی گزارش پرستاری الکترونیک و ارزیابی کلیه چک لیست‌های پرستاری به طور الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: با اجرای این طرح پرستاران وقت بیشتری به مراقبت و درمان از بیماران خود اختصاص می‌دهند.

وی با تاکید به ارائه مشاوره‌های آنلاین توسط پرستاران به خصوص در دوران بیماری کرونا، گفت: خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشاوره‌های آنلاین به خانواده‌های بیماران بستری توسط پرستاران داده می‌شود که منجر به آرامش خاطر در خانواده بیماران و کاهش استرس آنها و همچنین موجب افزایش توانمندی خانواده‌ها در جهت خودمراقبتی از بیماران خود می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در مورد اهمیت پیگیری بیماران پس از ترخیص، افزود: ۱۳۹۱ بیمار ترخیص شده از مراکز درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحت پیگیری تلفنی توسط پرستاران هستند.

حضرتی با تاکید بر تکریم پرستاران و حفظ جایگاه، شأن و منزلت آنان، تصریح کرد: رهبر انقلاب در طول یک ماه، دو مرتبه از کادر درمانی و به ویژه پرستاران در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قدردانی کردند و این موضوع موجب تکریم و منزلت پرستاران در جامعه شد که باید برای حفظ آن باید بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش پرستاران در کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ بیش از همیشه بر همه آشکار شد، اظهارکرد: مشکلات و فشارهایی که در روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور بر بیمارستان‌ها وارد آمد، با مدیریت و مشارکت پرستاران مرتفع شد و می‌طلبد که مدیران پرستاری در تصمیم گیری های دانشگاه مشارکت داشته باشند و ما این موضوع را طی نامه‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها درخواست کرده ایم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از توسعه واحدهای Home care (مراکزخدمات و مشاوره پرستاری در منزل) در بیمارستان‌ها خبرداد و گفت: در همین راستا و برای جلوگیری از اضافه شدن بار بیمارستان‌ها، این مراکز مراقبت‌های لازم را به بیماران کووید ۱۹ در منزل ارائه داده اند که علاوه بر تصویب و ابلاغ استاندارد خدمات مراقبت در منزل در بیماری کووید ۱۹ به دنبال پوشش بیمه‌ای آن هستیم.

کد خبر 423037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.