معین: کلانشهرها با کاهش چشمگیر درآمدها مواجه شده‌اند

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به آنکه نیمی از جمعیت کشور در کلانشهرها هستند و خدمات ارائه شده توسط شهرداری به آن‌ها گستردگی قابل توجهی دارد، باید کمک‌های مناسبی از سوی دولت به شهرداری‌ها واصل شود تا با کمترین خسارت از شرایط فعلی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، شهرداری‌ها به‌ویژه در کلانشهرها با کاهش چشمگیر درآمدها مواجه بوده و بیم آن می‌رود در صورت تداوم محدودیت‌ها امکان تأمین هزینه‌های شهر به‌طور کامل را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند مساعدت دولت هستند، افزود: با توجه به آنکه نیمی از جمعیت کشور در کلانشهرها هستند و خدمات ارائه شده توسط شهرداری به آن‌ها گستردگی قابل توجهی دارد، باید کمک‌های مناسبی از سوی دولت به شهرداری‌ها واصل شود تا با کمترین خسارت از شرایط فعلی عبور کنیم.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جامعه ایرانی به پیروی از اهل‌بیت پیامبر (ع) همواره نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان موردتوجه بوده، تصریح کرد: بیماری کرونا بسیاری از بنیان‌های جامعه را دگرگون کرده و تأثیر اقتصادی عمیقی در تمام کشورها داشته که این اثرات را می‌توان در میان آحاد جامعه مشاهده کرد.

وی از اقدام خیرین در حمایت از افرادی که به‌واسطه این بیماری دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و نیز در تجهیز بیمارستان‌ها قدردانی کرده و ادامه داد: مدیریت شهری در کنار وظیفه خود در مبارزه با شیوع کرونا، همکاری و مشارکت مطلوبی با خیریه‌ها و شهروندان اصفهانی داشته و با حفظ خدمات ارائه شده و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و شرکت‌های همکار خود عملکرد موفقیت آمیزی در این دوران داشته است.

معین اضافه کرد: از همه تلاشگران خدمات شهری و عمرانی شهر اصفهان تقدیر کرده و از خیرین خواهان تداوم اقداماتشان در دستگیری از نیازمندان هستم؛ شورای شهر نیز با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش جامعه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است شهرداری با وجود محدودیت‌ها، مدیریت هزینه‌ها، اعمال حداکثر صرفه‌جویی‌ها و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی، خدماتی و جاری با تمام توان خود وظایفی که برعهده دارد را به انجام رساند.

کد خبر 423035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.