۳۲۰ هزار تاکسیران بسته معیشتی می‌گیرند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از ارسال لیست ۳۲۰ هزار تاکسیران برای دریافت بسته معیشتی به وزارت کار خبر داد و گفت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور وظیفه قانونی خود را انجام داده و منتظر تصمیم وزارت کار هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی با اشاره به آخرین وضعیت بسته معیشتی رانندگان تاکسی اظهار کرد: لیست رانندگان مشمول در قالب مورد نظر وزارت کار توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تهیه و به این وزارتخانه ارسال شده است، در حال حاضر آنچه که در حوزه ما بود، انجام شده است و منتظر هستیم اگر برابر تصمیم وزارت کار مقرر شود کار دیگری انجام دهیم، اقدام کنیم.

وی افزود: لیست ارسالی به وزارت کار شامل رانندگان مدهای مختلف حمل و نقل عمومی از جمله رانندگان اتوبوس است، اما در آن ۳۲۰ هزار راننده تاکسی هستند که امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی دولت برای کمک به اقشاری که در پی شیوع کرونا ویروس آسیب دیده‌اند هرچه سریع‌تر در زمینه رانندگان تاکسی هم اقدام لازم انجام شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در میان رانندگان تاکسی نیز گفت: متأسفانه تاکنون ۴۵۰ نفر از رانندگان تاکسی در کشور به این بیماری مبتلا و از این میان ۳۱ نفر فوت شده‌اند.

ضامنی ادامه داد: رانندگان تاکسی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زمینه سوار کردن حداکثر سه مسافر در تاکسی‌ها همکاری بسیار مطلوبی داشته اند و همچنان باید به این روند ادامه دهند؛ در حوزه حمل و نقل با کاهش ۷۰ درصدی مسافرگیری و به تبع آن کاهش درآمد مواجه هستیم علاوه بر این بر اساس پروتکل‌های وزرات بهداشت در حوزه تاکسی یک نفر مسافر کم شده، یعنی ۲۵ درصد دیگر از درآمد تاکسی را کاسته‌ایم. لذا از همه نهادهای حامی آسیب‌دیدگان کرونا درخواست می‌کنیم تا رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی را در اولویت کمک‌های خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: علاوه بر کاهش بیش از ۷۰ درصدی درآمد رانندگان این گروه از افراد ناگزیر به ارائه خدمات هستند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از مشاغلی است که فعالان آن به‌شدت در معرض ابتلاء به ویروس کرونا هستند.

کد خبر 423030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.