اجرای طرح ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعبدالله میرابراهیمی در این باره اظهار کرد: وجود گاراژهای ضایعاتی مشکلاتی از جمله بروز آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی را به دنبال داشته و همچنین موجب نازیبایی منظر شهری می‌شود که باید این نقیصه را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مدیریت پسماند فعالیت گاراژها غیرقانونی بوده و خرید و فروش پسماند ممنوع است و لازم بوده که نسبت به اجرای قانون اهتمام داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی زباله گردها و مراکز تفکیک با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های استانی از جمله، فرمانداری، مرکز بهداشت، اداره کل محیط زیست استان قم، نیروی انتظامی و شهرداری قم، خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی، براساس طرح مصوب کارگروه مشاغل مزاحم شهری، قانون ۱۶ مدیریت پسماند، قانون ۶۸۸ مجازات اسلامی، مشاغل مزاحم شهری و بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شکایات مردمی در خصوص مشکلاتی که این اماکن در سطح شهر قم ایجاد می‌کنند، یادآور شد: اکثر این گاراژها در بافت مسکونی قرار دارند و شکایات مردمی متعددی در این زمینه جهت رسیدگی به موضوع وجود دارد.

میرابراهیمی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ محل نگهداری ضایعات در سطح شهر، گفت: با همکاری اعضای کمیته ساماندهی مراکز تفکیک پسماند، زباله گردها و گاراژهای ضایعاتی در مرحله نخست ۳۰۰ مرکز شناسایی شد و در مراحل بعدی تشکیل پرونده، پلمب و ارجاع به مراجع قضائی صورت گرفت.

وی با اشاره به شرایط فعلی جامعه و وجود ویروس کرونا، افزود: عزم مدیران شهری و استانی بر ساماندهی این موضوع است تا از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری شود.

کد خبر 423023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.