امیدی: تحریم‌های ظالمانه آمریکا به اقتصاد ایران لطمه زده است

یک کارشناسی روابط بین‌الملل گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا میلیاردها تومان به اقتصاد ایران لطمه زده و مردم ایران فشار حداکثری آمریکا را بخوبی لمس می‌کنند. نامه ظریف به دبیر کل سازمان ملل در آینده به عنوان مستمسکی حقوقی مورد استناد قرار می‌گیرد.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نامه وزیر امور خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: وزیر امور خارجه هر کشوری پیشبرد اهداف دیپلماتیک در عرصه خارجی را بر عهده دارد. وظیفه ظریف این است که تامین منافع کشور در سطوح بین‌المللی را دنبال کرده و با سازمان‌ها و نهادهای مختلف جهان همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: در نامه وزیر امور خارجه مجدداً تاکید شده که ایران آمادگی لازم برای بازگشت به تعهدات توافقنامه برجام را دارد. این نامه قانون گرایی ایران در عرصه بین‌المللی را نشان می‌دهد و تلاش دارد نگرانی برخی کشورها پیرامون خروج ایران از برخی تعهدات برجام را کاهش داده و اطمینان خاطر دهد که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کند ایران نیز فوراً تعهدات خود در برجام را عملی می‌کند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: مواضع کشورها باید به صورت رسمی در سازمان مال به ثبت رسیده تا در آینده بتوان از آن به عنوان مستمسک حقوقی استفاده کرد. تحریم‌های ظالمانه آمریکا میلیاردها تومان به اقتصاد ایران لطمه زده و مردم ایران فشار حداکثری آمریکا را بخوبی لمس می‌کنند. نامه ظریف نیز در آینده به عنوان مستمسکی حقوقی مورد استناد قرار خواهد گرفت.

امیدی خاطرنشان کرد: آمریکا کشور قلدری است که نمی‌توان به دلیل خروج از برجام از وی خسارت دریافت کرد، اما این نامه به عنوان یک اهرم در مذاکرات آینده استفاده می شود. وزیر امور خارجه کشورمان سعی می‌کند به جهان اعلام کند فشارهای آمریکا حتی در زمان شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

کد خبر 423010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.