۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
اراک دارای ۳۰۰ نقطه بی دفاع شهری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: خاموشی و تاریکی در نقاط شهری ناامنی بوجود اورده و آن نقطه یا قسمت را تبدیل به منطقه بی دفاع، جرم خیز و خطر آفرین خواهد کرد.

مرتضی سورانه در گفتگو با خبرنگار ایمنا در اراک، با بیان اینکه در این شهر شاهد هستیم برخی از مدیران به جای انجام مسئولیت ذاتی خود به فعالیت‌های جانبی رغبت بیشتری نشان می‌دهند، اظهار کرد: واقعیتی که باید بپذیریم این است که مدیریت شهری باید یک مدیریت هوشمند و دقیق باشد و هیچ‌یک از نقاط شهر از دید مدیران خارج نشود، یعنی اگر مدیران سرگرم اجرای پروژه‌های بزرگ و چشمگیر می‌شوند نباید از وظایف عادی و روزمره خود در شهر غفلت کنند.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک از واحد خدمات شهری شهرداری خواست که تمامی نقاط شهر که در خاموشی مطلق به سر می‌برند، استخراج و نتایج را در اختیار کمیسیون قرار دهد که بر اساس نتایج به دست آمده نزدیک به ۱۷۰ نقطه در شهر اراک از تاریکی مطلق و عدم روشنایی رنج می‌برد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: متأسفانه مسئولین اداره برق اراک به جای اینکه این مشکلات را برطرف کنند در حال انجام فعالیت‌های دیگری هستند در واقع بیشتر به مستحبات می‌پردازند تا فرایض و واجباتی که تکلیف و وظایف قانونی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در اراک ۳۰۰ نقطه کور و بی دفاع شهری وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس نتایجی که به دست آمد در شهرک الغدیر پنج نقطه، شهرک شرکت صنایع پنج نقطه و در خیلی از بوستان‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها نقطه تاریک وجود دارد. نقاط تاریک فقط مختص منطقه‌ها و محله‌های اطراف شهر اراک نیست بلکه در تمامی نقاط شهر مشکل تاریکی معابر مشهود است.

سورانه با اشاره به اثرات ناگوار وجود نقاط تاریک شهر بر شهروندان، اظهار کرد: وقتی خاموشی و تاریکی در هر نقطه‌ای از شهر وجود داشته باشد در آن قسمت ناامنی بوجود آمده و آن نقطه یا قسمت تبدیل به منطقه بی دفاع، جرم خیز و خطر آفرین خواهد شد و علاوه بر آن باعث خساراتی به عابرین پیاده و حتی ماشین‌های عبوری می‌شود.

وی پسرفتگی و پیش‌آمدگی‌های اراک را عامل دیگر بروز فضاهای نامن دانست و افزود: سال‌های سال است که در بعضی خیابان‌های شهر عقب نشینی‌هایی صورت گرفته اما شهرداری بنا به علت نبود اعتبارت یا اراده برای انجام کار اقدام به همسان سازی نکرده است که همین امر باعث ایجاد نقاط آسیب پذیر، بی دفاع شهری و نقاط کور شده است.

کد خبر 423000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.