برخوردهای سلیقه‌ای در اجرای بسته‌های تشویقی را نمی پذیریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرگونه برخورد سلیقه‌ای، توجه به موارد حاشیه‌ای و سرپیچی از مر قانون و مقررات را در اجرای بسته‌های تشویقی نخواهیم پذیرفت بنابراین امید است ضریب‌هایی که در مناطق شهری بر اساس آن تصمیم‌گیری و مبادرت به دریافت پروانه می‌شود، همان نرخ مصوب باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه امام علی (ع) برای خلافت و مسئولیتی که برعهده داشتند زینت بودند، اظهار کرد: لازم است همه ما مدیران و مسئولانی که مدعی گام برداشتن در مسیر ولایت امیر مؤمنان (ع) هستیم، برای مسئولیت خود زینت باشیم نه اینکه مسئولیت برای ما زینت باشد و به‌واسطه آن مسئولیت، به دنبال ارتقا منافع خود باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان توسط همه افراد، افزود: روزه‌داری یک امر فردی است و ممکن است هرکسی به هر علتی معذور از روزه گرفتن باشد اما تظاهر به روزه‌خواری یک امر اجتماعی بوده و حرمت‌شکنی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شأن مردم اخلاق‌مدار اصفهان نیست که افرادی با روزه‌خواری، مردم مؤمن شهر را آزرده کرده و به حرمت این ماه بی‌توجه باشند.

وی به اجرای "میز خدمت" در مناطق شهرداری اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: این امر باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود اما بازدیدهایی که دبیرخانه شورای شهر از مناطق داشته نشان می‌دهد این موضوع یکسان و یکپارچه در تمام مناطق برگزار نمی‌شود.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه هدف در برگزاری میز خدمت این بود که خدمت‌رسانی بیشتر و رفت‌وآمد شهروندان کمتر شود، ادامه داد: با توجه به بسته تشویقی مصوب شورای شهر در خصوص پروانه‌های ساختمانی، شاهد تجمع مردم در ساختمان شهرداری‌های مناطق هستیم که این موضوع سبب شده مردم روزه‌دار گاهی در آفتاب بمانند و فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمع‌ها رعایت نشود. از معاونت برنامه‌ریزی درخواست داریم در مناطقی که اشکالاتی در این زمینه وجود دارد تمامی جوانب در نظر گرفته شده و نواقص رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیدار مدیرکل بازرسی با مدیران شهری، گفت: این نشست نشان از یک تعامل خوب بود تا به‌واسطه آن مدیران شهرداری دغدغه‌های خود را مطرح کنند؛ امیدواریم شرایط حاصل از نتیجه این تعاملات به نحوی باشد که جرأت از مدیران گرفته نشود.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی در خصوص عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز که اخیراً توسط شورای شهر به تصویب رسیده، در سیستم سرای هشت نیز بارگذاری شده تا مردم از این طریق بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند، اظهار کرد: لازم است صداوسیما نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع اهتمام کند تا با شفافیت کافی جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی که ممکن است به دلیل ناآگاهی مردم از بسته‌های تشویقی باشد، گرفته شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه مدیران مناطق اذعان دارند با تصویب بسته تشویقی جدید نیازمند توافق نیستیم و هرگونه عمل خلاف این مصوبه ظلم در حق شهروندان است، افزود: باز هم تاکید می‌کنیم هرگونه برخورد سلیقه‌ای، توجه به موارد حاشیه‌ای و سرپیچی از مر قانون و مقررات را در اجرای بسته‌های تشویقی نخواهیم پذیرفت بنابراین امید است ضریب‌هایی که در مناطق شهری بر اساس آن تصمیم‌گیری و مبادرت به دریافت پروانه می‌شود، همان نرخ مصوب باشد.

وی به وضعیت ارگ جهان‌نما اشاره و تصریح کرد: پیش از آغاز سال جاری در خصوص رسیدگی به وضعیت ارگ جهان‌نما جلسه‌ای برگزار شد تا مدیریت شهری در کنار هیئت مدیره این مجموعه برای پویایی جهان‌نما تلاش کنند. قرار شد بودجه‌ای از سوی شهرداری برای رفع کاستی‌های مجموعه جهان‌نما اختصاص داده شود که از معاونت مالی شهرداری خواستار تسهیل در این امر هستم.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله ششم شهرداری اصفهان، نقش هوشمندسازی و مدیریت مکانیزه امور شهری را در میان تمامی مقوله‌های مندرج در این برنامه ویژه برشمرد.

نصراصفهانی وجود یک هزار و ۱۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان اصفهان را تکان‌دهنده دانست و اضافه کرد: امید است با اهتمام بیشتر مسئولان مربوطه و همراهی خیرین بتوانیم شاهد آزادی تعداد بیشتری از همشهریان خود از زندان باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در حد توان خود از هیچ کمکی برای آزادی زندانیان دریغ نکرده، خاطرنشان کرد: معتقدیم این افراد نیز شهروندان این شهر هستند که ناخواسته دچار مشکل شده‌اند بنابراین حفظ کرامت، شأن و منزلت شهروندی آن‌ها را مانند سایر شهروندان دغدغه خود می‌دانیم و درخواست می‌کنیم دستگاه‌های مربوطه نیز در کمک و ارتباطات خود با خانواده زندانیان حرمت آن‌ها را حفظ کنند.

کد خبر 422973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.