حاشیه‌های سفر رامبد جوان به کانادا زیر ذره بین

"جوسازی‌ها در مورد سفر ما به کانادا کاملاً هدایت شده بود. علیه یک سری از عملکردها جوهایی ساخته می‌شود. مثلاً برنامه‌هایی ساخته می‌شود و جذابیت و محبوبیت ایجاد می‌کند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، "هر قدمی که قرار باشد با خودش موفقیت و جلب‌توجه و حمایتی از جانب مخاطب داشته باشد، اشکالاتی را به وجود می‌آورد، از حسادت بگیرید تا موارد کاری. مجموعه این‌ها جریان‌هایی می‌شود که آدم‌ها را به حاشیه و گوشه هل بدهد. همیشه بوده، از قبل‌تر هم بوده. حتی قبل از اینکه این سفر کانادا را برویم. این جوسازی‌ها کاملاً هدایت شده بود. مدیران تلویزیون اتفاقاً بی خبر نبودند و ماجرای سفر ما را می‌دانستند. شرایطی که حکم می‌کرد ما برویم و فرزندمان را در کانادا به دنیا بیاوریم، یک چیز خودخواسته و خانوادگی بود. "

این اولین واکنش رسمی رامبد جوان به حواشی سفرش به کانادا بود که در برنامه زنده اینترنتی باغ رمضان عنوان کرد. او همچنین در این گفتگو تاکید کرد که تصمیمی برای ترک ایران ندارد.

ماجرا از کجا شروع شد

هر از گاهی یکی از سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده، با انتشار تصاویری از خود، به دنیا آمدن فرزندش را در یکی از کشورهای غربی خبر می‌دهد. بنیامین بهادری، محسن تنابنده، سام درخشانی، مهناز افشار، شیلا خداداد و بسیاری دیگر از چهره‌های مشهور از جمله افرادی هستند که در سال‌های اخیر، فرزندشان را در کشورهای دیگری به جز ایران به دنیا آورده‌اند.

بعد از پایان آخرین فصل "خندوانه" در بهار سال گذشته، انتشار عکسی از رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان در کشور کانادا خبرساز شد. این عکس نشان می‌داد که این زوج تصمیم دارند تا فرزندشان را در آن کشور به دنیا بیاورند. اما چرا این قضیه بیش از دیگر سلبریتی ها خبرساز شد و حواشی زیادی را به وجود آورد؟

اول آنکه مطابق قوانین کشور کانادا، هر نوزادی که در خاک این کشور متولد شود تابعیت کانادایی دریافت می‌کند، فرزند جوان نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما این تصمیم از سوی کسی اتخاذ شده بود که در طول سه سال و اندی اجرای برنامه "خندوانه"، همواره " ایران ایران ایران، تو را دوست دارم" را همخوانی کرده بود و شعارها و جملاتش با درونمایه وطن پرستی و ملی‌گرایان در برنامه‌هایش، با قصدش از سفر به کانادا در تضاد بود. همین امر اعتراض و عکس‌العمل‌های منفی کاربران فضای مجازی و تماشاگران حرفه‌ای برنامه خندوانه را برانگیخت.

دوم آنکه انتشار پستی توسط جوان در اینستاگرام در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۷، مصادف با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، آن هم در شرایطی که در خاک کانادا منتظر تولد فرزندش بود، حساسیت‌ها را بر روی این قضیه بیشتر کرد.

جوان در این پست آورده بود: "کودکان باید فقط در رویاهایشان کار کنند نه در دنیای واقعی. در این روز نادیده نگیریمشان، حتی شده با یک لبخند. دست‌های کودکان برای بازی است نه کار کردن…به امید اینکه روزی بیاید که هیچ کودکی مجبور به کار نباشد…"

نظرات کاربران اینستاگرام به این پست رامبد جوان، حاکی از اعتراضات آنها به سفر این زوج به کانادا بود.

همزمان با این اعتراضات، شایعه‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که جوان دیگر قصد ساختن سری هفتم "خندوانه" را ندارد در صورتی که در آخرین قسمت از سری ششم این برنامه، نوید بازگشت با سری جدید را داده بود. زمستان ۹۸ بود که حاشیه‌ها مسیر دیگری به خود گرفت و این بار ادعا شد که ساخت فصل جدید خندوانه در هاله‌ای از ابهام است و آن طور که شنیده می‌شود، جوان تا آخر سال به ایران باز نمی‌گردد.

اما جوان برای اولین‌بار به موضوع مهاجرتش واکنش نشان داد و گفت: این شایعات، بی‌اساس و بدون مبنا است و این مطالب مهاجرت و ساخته نشدن خندوانه هفتم هم به دنبال موج سازی‌های عوام فریبی دیگر است. او تصریح کرد: "چرا این فرض به وجود آمده که ما مهاجرت کردیم و دیگر هم خندوانه نمی‌سازیم؟ "

بازگشت به ایران

اوایل پاییز سال ۹۸ بود که جوان با انتشار ویدئویی از بازگشت خود به ایران خبر داد. او بلافاصله بعد از بازگشت، تهیه کنندگی نمایش "زیبایی گاهی زن است" را بر عهده گرفت تا به شایعه‌ها پیرامون ممنوع‌الفعالیت بودنش خاتمه دهد. آتیلا پسیانی هم در صفحه اینستاگرام خود، با انتشار ویدئویی از حضور رامبد جوان در نمایش تازه‌اش خبر داد و او را به عنوان یکی از بازیگران اصلی نمایش "قصر موروثی خاندان فرانکشتاین" معرفی کرد.

با شیوع بیماری کرونا هم جوان اعلام کرد که به دلیل شرایط، ضبط فصل تازه "خندوانه" فعلاً متوقف شده است.

بدین ترتیب پرونده مهاجرت جوان به کشور کانادا بسته شد و در برنامه باغ رمضان هم به سوالات پیرامون تولد فرزند این زوج هنری، پاسخ داده شد.

کد خبر 422947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.