اجرای فاز اول سیل‌بند شهر یزد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال حاضر بخش مهمی از پروژه مسیل شهر یزد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان دوباره حفر و بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محسن عباسی هرفته در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر یزد اظهار کرد: در زمان بارندگی‌های دو سال اخیر به غیر از آب حاصل از بارندگی در داخل شهر، ورود سیلاب‌ها مشکلات زیادی را به خصوص در بخش‌های جنوب غرب شهر (سمت تفت) به بار آورده بود.

وی در تشریح مشخصات فنی سیل بند شهر یزد افزود: این سیل بند با طول ۲۵۰ متر و ارتفاع خاکریزی چهار متر و حجم خاکریزی ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب تا چندین سال از ورود سیلاب‌ها به شهر جلوگیری خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر یزد احیای مسیل یزد را از دیگر راهکارهای اساسی مقابله با بحران آب گرفتگی معابر شهر دانست و تصریح کرد: با کمک سایر دستگاه‌های ذیربط در حال اجرای این پروژه هستیم.

عباسی هرفته با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مسیل شهر در سال‌های گذشته به تصرف بخش خصوصی و حتی دولتی درآمده و آزادسازی آن کار دشواری است؛، اضافه کرد: بخشی از این مهم انجام شده و بخش‌هایی از آن نیازمند حمایت دستگاه‌های نظارتی و قضائی است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش مهمی از پروژه مسیل شهر یزد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان دوباره حفر و بازسازی شده که علاوه بر احیای مورفولوژی تاریخی شهر و یکی از عناصر ساختاری یزد، به هدایت درست آب‌های سطحی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز جدید این پروژه در سال جدید آغاز شده است، گفت: مسیل یزد علاوه بر اینکه می‌تواند بخشی از مشکل آبگرفتگی شهر در هنگام بارندگی را حل نموده و در واقع از حالت بحرانی خارج نماید به عنوان یک پروژه شهری جدی مطرح است که در سال‌های آینده از مزایای آن بیشتر خواهیم شنید.

کد خبر 422942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.