معلمان در روشنگری جامعه نقش بزرگی دارند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نظام آموزشی کشور متناسب با شرایط روز دنیا نیست؛ گفت: عدم بروز رسانی سیستم آموزشی کشور باعث می‌شود تا زحمات معلمین به خوبی دیده نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ غلامعلی سفید امروز (شنبه) در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد و در حضور جمعی از معلمین پیشکسوت شهر با بیان اینکه پیشرفت علم در هرجای جهان هستی باشد، فرآورده و محصول تمدن بشری است و به یک کشور اختصاص ندارد، اظهار کرد: دستاوردهای آموزشی موجود در جهان متعلق به همه کشورها است و نیاکان ما نیز در این پیشرفت مشارکت داشته اند.

وی افزود: هر کشوری باید متناسب با دین، ملیت و رفتارهای خود این علم را بومی سازی و از آن بهره برداری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه توسعه در کشورهایی که به معلم از حیث مادی و معنوی توجه می‌کند سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد دولت‌های ملی و محلی نقش مناسبی در راستای تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه صرف اعتبارات در حوزه تعلیم و تربیت هزینه محسوب نمی‌شود و سرمایه گذاری است اضافه کرد: اعتباری که برای آموزش و پرورش صرف می‌شود برای تولید علم و نیروی انسانی فردای این کشور است و نشان از سرمایه گذاری برای آینده دارد.

سفید گفت: مدرسه و آموزش باید محلی برای آموختن درس زندگی، اعمال محبت، آموختن نحوه تصمیم گیری و تصمیم سازی باشد و صرفاً به مباحث علمی خلاصه نشود و همه ابعاد را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلاتی در جامعه امروز می‌بینید نشأت گرفته از سیستم آموزشی نامطلوب کشور است، افزود: متأسفانه در این مسیر مشکلاتی هم وجود دارد که اتفاقاً این مشکلات تمامی هم ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه اگر علم با عمل همراه نباشد به نتیجه نخواهیم رسید، گفت: اگر علم با عمل همراه نباشد علاوه بر اینکه نمی‌تواند مشکل گشا باشد دلیلی برای مشکلات بیشتر می‌شود.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به مفهوم جهالت دینی افزود: اگر کسی ادعای دینداری دارد اما مانند نیروهای تکفیری که خود را مسلمان می‌دانند دین او با روشنگری همراه نباشد، این علم او ابزاری برای گرفتاری مردم در سطح وسیع می‌شود و این معلم است که باید به علم جهت داده و روشنگری کند.

کد خبر 422930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.