زمزمه های بازگشایی مدارس به واقعیت بدل می شود؟

وزارت بهداشت و درمان بارها اعلام کرده بود نباید هیچ عجله‌ای برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس وجود داشته باشد. اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز نشان می‌داد قرار نیست به این زودی ها شاهد بازگشایی مدارس کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبر راه‌اندازی شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» از اول اردیبهشت ماه و تاکید وزارت آموزش و پرورش درباره لزوم پایان یافتن سال تحصیلی تا انتهای این ماه دلیلی برای اطمینان از تداوم آموزش‌های مجازی و ادامه تعطیلی مدارس بود.

در حالی که عملاً پرونده این موضوع تا پیش از این بسته شده بود، بار دیگر زمزمه‌های بازگشایی مدارس در اواخر اردیبهشت از سوی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا به گوش رسید. رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد، هفته گذشته در جلسه‌ای با اظهار نظر در مورد زمان بازگشایی مدارس گفت: "امروز در جلسه ما یکی از مسائلی که مطرح شد، گشایش آموزش در مدارس بود. یعنی در مناطقی که کم خطر و یا سفید هستند برای یک مدت دیگر که ۲۰ اردیبهشت پیشنهاد شد با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مدارس بازگشایی شود و یک ماه هم آموزش ادامه پیدا کند و سپس امتحانات برگزار شود. ما زمان اجرای این طرح را به تأخیر انداختیم، یعنی از ۲۰ اردیبهشت به ۲۷ اردیبهشت موکول می‌کنیم. وزارت بهداشت، وزارت کشور و آموزش و پرورش باز هم در این زمینه مطالعه کنند، صدا و سیما هم کمک کند تا دلهره‌ای برای مردم ایجاد نشود و پروتکل‌ها کاملاً مراعات شود. "

این روزها احتمال بازگشایی مدارس مرتباً از رسانه‌های نزدیک به دولت تکرار می‌شود، اما اگر قرار بر بازگشایی مدارس باشد، آیا آموزش و پرورش آمادگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت دانش آموزان دارد؟

یکی از نگرانی‌های اصلی در بحث بازگشایی مدارس، تراکم بالای جمعیت کلاس‌های درس و حضور دانش‌آموزان در کنار یکدیگر است. نگرانی‌هایی هم از سوی والدین مطرح می‌شود که در صورت بازگشایی مدارس آیا امکان رعایت موارد بهداشتی و از سوی دیگر حفظ فاصله گذاری اجتماعی توسط کودکان وجود دارد؟ حتی اگر نگران وضع کلاس‌های درس هم نباشیم، در ساعات زنگ تفریح و حضور دانش‌آموزان در کنار هم چگونه می‌توان حفظ سلامت آنها را تضمین کرد؟

برخی معتقد هستند در صورت بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان باید تقسیم شده و در دو گروه روزهای زوج و فرد و با میزان ساعت کمتر به مدرسه بیایند. نگرانی‌های جدی نیز در مورد وقفه آموزشی در مناطق روستایی و آسیب رسیدن به دانش‌آموزان این مناطق وجود دارد. البته با همت معلمان و بازگشایی مدارس در این مناطق که به دلیل تعداد جمعیت کم دانش‌آموزان امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد،  آموزش حضوری در جریان است.

حال باید پرسید آیا آموزش و پرورش آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و فراهم کردن شرایط فاصله گزارش اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟ آیا خانواده‌های دانش آموزان اجازه حضور فرزندانشان را سر کلاس‌های درس خواهند داد؟ دولت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بر اساس چه معیارهایی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است؟

ضرورتی به تشکیل حقیقی کلاس‌ها نیست

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از هواداران ادامه یافتن آموزش‌ها به صورت مجازی است.

وی درباره برنامه‌های کمیسیون آموزش برای ادامه آموزش‌های مجازی به دانش آموزان گفت: این کمیسیون در هفته گذشته میزبان وزیر آموزش و پرورش بود و در آن جلسه تاکید شد که هیچ نیازی به تشکیل کلاس‌ها به صورت حقیقی نیست؛ زیرا طبق روال سال‌های گذشته، هیچ کلاسی نباید پس از ۲۰ اردیبهشت ماه تشکیل شود. در حال حاضر نیز ضرورتی بر تشکیل حقیقی کلاس‌ها نیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: در سراسر کشور نزدیک به ۸۰ درصد حجم کتاب‌های درسی تدریس شده است، بنابراین همین مقدار تدریس شده باید منبع آزمون‌های پایان سال دانش آموزان باشد. به جز دانش آموزان پایه دوازدهم، لزومی برای تشکیل کلاس‌ها به صورت فیزیکی برای مابقی پایه‌های تحصیلی وجود ندارد.

به گفته زاهدی امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم باید به صورت سراسری و استاندارد برگزار شود؛ زیرا آزمون این مقطع تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها مؤثر است.

کمیسیون بهداشت و درمان مخالف بازگشایی مدارس است

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز از مخالفت این کمیسیون با بازگشایی مدارس خبر داد.

به گفته وی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته میزبان کادر پزشکی بوده است که در این جلسه به بررسی روند بازگشایی مدارس و دانشگاه پرداخت شد و تمامی اعضای کمیسیون و کادر پزشکی با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این مقطع زمانی مخالف کردند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید که تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات کارشناسی شده ای است؛ زیرا این تصمیمات بر اساس گزارشات اساتید اپیدمیولوژی و بیماری‌های عفونی بوده و رئیس جمهور بر مبنای این گزارشات علمی برخی تصمیمات را اتخاذ می‌کند.

بنیادی خاطرنشان کرد: هفته گذشته شاهد افزایش آمار مبتلایان به بیماری کویید ۱۹ بودیم، اما خوشبختانه تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور کاهش یافته است. آمارهای این روزها امیدوار کننده است و باید برای ادامه آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. امیدواریم مسیر بهبودی و ثبات حفظ شده و برخی تصمیمات موجب تشدید شیوع این بیماری در کشور نشود.

دولت نباید در بازگشایی مدارس عجله کند

حیدر علی عابدی، عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که بازگشایی مدارس در مناطق سفید باعث ایجاد تبعیض با دانش آموزان در دیگر مناطق کشور خواهد شد.

وی در این باره می‌گوید: در رابطه با بازگشایی مدارس به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهادی دادم و گفتم که باید در این ماه پایان سال تحصیلی را اعلام کنند؛ زیرا با بازگشایی مدارس در نقاط سفید با دانش آموزان در دیگر نقاط کشور تبعیض ایجاد شده و باعث ایجاد عقب‌ماندگی تحصیلی میان دیگر دانش آموزان خواهد شد. عدالت آموزشی ایجاب می‌کند در این مقطع زمانی سال تحصیلی پایان یابد.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حدود ۳۰ در صد از دروس دانش آموزان کشور باقی مانده و در صورتی که برخی از مدارس در مناطق سفید فعال شود بازتاب مطلوبی نخواهد داشت. از نظر پزشکی نیز بازگشایی مدارس ریسک بزرگی بوده و خانواده‌ها حاضر به پذیرش آن نخواهند شد. دولت نباید در بازگشایی مدارس عجله کند.

کد خبر 422927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • Nashenas IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    65 7
    باسلام مدرسه ای دولتی با حدود ۹۰۰ نفر دانش آموز ،دریکی از شهرستانهای تهران ، خوب آقا از ۲۷ اردیبهشت تشریف بیاورید مدرسه ... اگر هم خدای نکرده یکی از شما بی علایم بودید همه را درگیر و لعد آمار بیماری را به بالاترین برسانید .آقا اگر جمعیت مدارس و فضای بین دانش آموزان و تهویه ی درست هوا و .... هم در حد نرمال بود باز خطر داشت چه برسد به وضعیت کنونی ... من فرزندم را با خون دل و با این وضعیت اقتصادی بزرگ کرده ام ترجیح می دهم از طریق مجازی آموزش ببیند هر چند با کمبودهایش ولی به قتلگاه نفرستم.آقایون تصمیم گیر لطفا به فضای جلسات خودتان نگاه بیندازید بعد مدارس بیاید و فاصله ها را ببینید شما نهایت ۲۰ نفر در ۱۰۰ متر و با فاصله زیاد با تجهیزات کامل بعد ....
    • فاطمه IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      48 7
      واقعا متاسفم که در حد یه بچه شعور به کار نمیبرید موقع تصمیم گیری. بچه هارو میگید داوطلبانه معلم چی؟ اصلا فکر میکنید به معلم بیچاره ای که مجبوره بره اونجا منتظر بشینه بلکه بیان واسه رفع اشکال؟ تو این ۲۰ روز تا کسیو نکشید اروم نمیشیند؟
    • حسین IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      19 4
      سلام من با نظر ایشون کاملا موافقم کاملا درست میفرمایند سلامت فرزندان قطعا مهم تر رفتن به مدرسه است اکنون که اختیاری است اگر اجباری هم بشود من فرزندانم را به مدرسه نمیفرستم سامانه شاد پس برای چه بود شاید بعضی از افراد به سامانه شاد دسترسی نداشته باشند اما انها هم موافق نیستند که با سلامت فرزندانشان قمار کنند ...
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 1
      من بچه ام نمی فرستم روزی هزار بار تو خونه دستش سمت دهنش و چشمش میره ، این همه مراقبت کردیم حالا بچه هامون رو بفرستیم تو محیط الوده ، اون وقت بچه هایی که اصلا نمی تونن ماسک روی صورتشون رو تحمل کنند ، علاوه بر اون تمام دروس از طریق اموزگارش تدریس شده و کلی هزینه اینترنت پرداخت کردیم تمام زحمات ما را با بی فکری به هدر ندهید
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 1
      واقعا که ، خونه اقوام نفرستادیم حالا بفرستیم توی مدرسه که الوده هست تا بیچاره بشیم اینم از عقل اقایون اموزش و پرورش
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    35 0
    کشورهای پیشرفته تو قرنطینه اند اونوقت ما ... این یعنی سونامی ابتلا به کرونا
  • زینب نصیری IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    14 0
    سلام این شکل بازگشایی مدارس بدترین تصمیمی بود که می تونست گرفته بشه. به نظر می رسه این تصمیم هدفی جز آزار دادن معلمان غیر بومی نداشته است. با طی مسافت و رفت و آمد دشوار در این شرایط حضور در مدرسه بدون حضور دانش آموز در مدرسه چه توجیهی دارد؟ آیا راهی برای بازتاب نظرات فرهنگیان وجود ندارد؟
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      2 12
      به نظرمن نباید به معلمان حقوق بدن چون کاری که انجام داداه نشه دستمزد گرفتش حرام هست
  • ________________ IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    35 4
    واقعا برای این دولت و این طرز فکر متاسفم
  • نون IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    25 3
    واقعا‌ بی مغزین که یادتون افتاده مدارس رو باز کنید
    • امیر محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      واقعاً هم
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    27 4
    بابا شما چی میگید اجبار نیست اگر اجبار هم باشه کسی بچه اش را نمیفرسته راحل اینه به معلمان و مدیران مدارس اعلام کنید شناختی که در طول سال از دانش آموزان دارند تکلیفشان را روشن کنند یا مردود یا قبول دیگه شما دارید چه کار میکنید با باز یا بسته شدن مدارس چه ضرری به اقتصاد وارد میشه ضررش بیشتره خدا نکنه دانش آموزان مبتلا بشند اون موقع جمعش کنید
  • zoha IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    37 9
    سلام شهرستان ما با اینکه بیمار کرونایی داره ولی وضعیت سفید اعلام شده و بیشتر معلم ها غیر بومی اند و از شهرستان مجاور که وضعیتش قرمزه میان، ،،الان هدفشون از اینکه میخان مدارس رو باز کنن اینه که وضعیت سفیدها رو هم قرمز کنن؟؟؟!!!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    30 2
    سلام یادتان رفته که شیوع کرونا در ایران تنها با روزی 2و3 مبتلا آغاز شد؟ هنوز مدارس را تعطیل کردید و تمامی مغازه ها را بستید اینگونه صعودی شد؟ کودکان و نوجوانان این مملکت چه گناهی کرده اند که میخواهید آن ها را قتل عام کنید؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    104 1
    ميدونين مشكل چيه كرونا يكم شل گرفته فكر كردين تموم شده اما اصلا همچين چيزي نيست خودتون ديدين كه داشت كم ميشد اما يهو وقتي همه جا رو باز كردين دوباره افزايش داشت و حديدا هم بچه بيشتر از بقيه به كرونا مبتلا مي شوند تصميمات عجولانه نگيريم سپاس فراوان
  • نصری IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    18 85
    پیشنهاد میکنم از برگزاری کلاس حضوری خودداری شود و بر مدت کلاس آنلاین اضافه شود ، من قطعا بچه ام را حضوری نمیفرستم!
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    21 22
    واقعا بي برنامه بودن وزير مشخص ميشه. من كه اصلا باورم نميشه همچين تصميمي گرفته شده ، دانشگاه ها تا آخر ماه رمضان تعطيلند،‌حال مدارس جاي خود دارد. آقاي وزير پس این #شاد دیگه چی بود؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    19 6
    با سلام با بازگشایی مدارس باید منتظر یک فاجعه برای کودکانمان و خانواده شان باشیم همین مقدار آموزش کافیست بچه مان سالم باشد بهتر از آن است ک نمره ۲۰ بیاورد حالا یک سال هم نمره کمتر بچه ها به هیچ عنوان نمیتوانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنن دستشان را دائم به دهان و چشمشان میزنن خواهشن از باز گشایی مدارس منصرف شوید
  • حسن GB ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    12 10
    دیگه دارم شک میکنم به کرونا .....
  • مرتضی محمدی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    24 1
    ما بچه هارو به کلاس درس نمیفرستیم حتی اگر دستور مستقیم دولت باشد.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    17 1
    به هر اداره ای ک میریم یک فضای امن برای کارمندا ایجاد شده مدرسه با کلاس های کوچک و تعداد زیاد دانش اموز که به هم چسبیده نشستن ،بچه های ابتدایی که نمیتونن مراقب خودشون باشن،کمبود مواد ضدعفونی و امکانات مدرسه و... چرا میگید هر کی دوست داره بیاد از عصر نصف دانش اموزانم که از اول آموزش مجازی دیدن محض زنگ زدن کی بیاییم ؟!!این نصف یعنی حداقل 20نفر !!!والدین ما خیال میکنن پروتکل پروتکل که گفته میشه تو مدارس خبریه!!!
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    25 2
    بنده مخالف بازگشایی مدارس هستم نه بنده بلکه تقریباً تمام اولیا،حساب کنید 35نفر دانش آموز دریک کلاس کوچک بامعلم،درزنگهای تفریح ارتباط بچه ها باهمدیگه چه خواهد شد ضرورتی برای به خطر انداختن بچه هامون نمیبینیم. ممنون
  • مریم فلاح IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    13 0
    سلام بازگشایی مدارس خیلی خطرناک هستش مخصوصا برای خانواده های که بیمار ریوی دارن
  • قاسم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 33
    من خودم معلمم دیگه انقد خونه نشستم خسته شدم حداقل مدارس باز شه تا حقوق ما هم حلال شه خدا را خوش نمیاد از بودجه این مملکت حقوق بگیریم وخونه بشنیم وهی نق بزنیم
    • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      24 0
      امکان نداره معلم باشی با این اظهار نظر بیخودی. ما از اول اسفند مجازی درس دادیم و رفع اشکال کردیم و حتی ساعت بیشتری هم به این کار اختصاص دادیم پس نگران حلال بودن حقوق نیستیم. متاسفم اگه خودتون برنامه ای نداشتید با یه هفته کلاس حضوری هم حلال نمی شید.
    • بابک IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      12 3
      تو معلم نیستی. تو دشمن معلمایی خودتم خوب میدونی. ما معلما همش مجازی درس دادیم و یک لحظه هم بیکار نبودیم
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 0
      شما بیکار نشسته اید. ما که معلم هستیم دائم سرمون تو گوشی و شبکه شاد هست درس بدیم و امتحان بگیریم. معلوم نیست شما چی درس میدید که حالا شاخ در آوردید از بیکاری. خدا سفرتون بده
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      سلام فک نکنم شما معلم باشین
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      3 0
      چراناحق ونسنجیده صحبت میکنید.کارمامعلم ها چندبرابرشده.من ازبس صبح تاشب دارم پیام میذارم امتحان تصحیح میکنم وتکلیف میبینم باگوشی دچارسردرد وگردن دردوناراحتی چشمی شدم.انصاف داشته باشیم
    • معلم IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 0
      من یک معلم هستم واز هفته اول اسفند گروه درسی تشکیل دادم باهمکارانم وقبل از شاد فعالیتها وتدریس روپیگیری کردیم واقعا دیگه تدریسمون تایم نداشت صبح ظهر گاهی تانیمه شب پاسخگوی دانش آموزان بودیم وچشمامون ضعیف شده چندبرابر تدریس حضوری وقت صرف کردیم ومطمئنیم که حقوقمونم حلاله .کسی که کار نکرده باید عذاب وجدان بگیردش.
  • معلم IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 3
    سلام -سه ماه توفضاي مجازي تدريس ميكنيم امتحان ميگیریم مخصوصااین شبکه شاد بامشکلات عدم داشتن نتوضعیف بودن نت و....وسه ماهه از شبکه های تلویزیونی تدریس میشه شنبه چهارشنبه ندارند بچه ها صبح بیدارشدنها تاساعت ۱توکلاس بودنها .اونی که میخواست یادبگیره گرفت واونی که نخواست موند حالابچه هامنتظرتعطیل شدن آموزش هستن میخواندبدون دغدغه درس استراحت کنند وهمینطور معلمها ۲۷اردیبهشت هرسال مدرسه تعطیل میشود قاضی شما...
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      2 0
      حقوق معلم از حلالترین حقوقهاست تا جایی که من میدانم همه معلمین بدون استثنا تو این شرایط شبانه روز در خدمت دانش اموزان بودن پس اظهار نظر بیخود نکنین جایگاه معلم خیلی بالاتر از این حرفهای صد تا یه غازه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    15 2
    نباید مدارس روبازکنید آقای ریس جمهور
  • سینا حقیقت IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 12
    من یک دانش اموز کلاس دهم انسانی ام من الان سه ماه مدرسه نرفتم همه چی یادم رفته میخوام برم مدرسه صفر بگیرم حداقل برنامه شاد رو زودتر نصب میکردن الان همکلاسی هامم همه چی یادشون رفته
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 0
    واقعا بی عقلی هست
  • علی AE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    خیلی بی فکرین کسی نیس بگه اقا این کرونا شوخی بردار نیست من که شدیدا مخالف بازگشایی مدارس هستم
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    13 1
    پناه برخدا این چه تصمیمی بود که گرفتید بچه های دوازدهم هم انسان هستن
  • Mobina US ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 0
    سلام من خودم يك دانش اموزم وقتى دبيرع من ميگه چون قراره از هفته بعد مدرسه ها باز بشه و من اين فلان درسو ميخوام ازتون امتحان بگيرم خوب مجبورم بايد مدرسه برم واگرنه نمره من صفر ميشه مدرسه اي كه حدردا شيشصد تا دانش امرز اونجا وجود داره الان تكليف ماها چيه
  • پوریا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 2
    سلام آقای وزیر محترم آموزش وپرورش هر سری خبر نگاران در مورد امتحانات نهایی از شما سوال کردن گفتی اگه امکانش باشه حضوری باشه امتحانات و اگه نشد به صورت مجازی باشه خواهش میکنم زودتر اعلام کن ممنون
  • زهزا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 0
    واقعا متاسفم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 4
    من واسه سال آینده هم نمی فرستم بزار بچه هام دو سال از مدرسه عقب بمونن
  • AE ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 1
    سلام ،ببخشید،اگه برگزاری کلاس ها تا ۲۷ خرداد برقراره ،پس امتحانات نوبت دوم دبیرستانی ها رشته های نظری ،تجربی ریاضی و انسانی چگونه بر گزار میشه؟؟؟اطلاع رسانی کنید ، حضوری با ((،غیر حضوری،)))
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 0
    من که نمیفرستم نهایت میخواد رد بشه والا بخدا ده تا بچه نداریم که بگیم یکیش دور از جون همه بچه ها باشه مرد
    • ح IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      1 0
      چرا
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 2
    پس امتحانات نوبت دوم چه می‌شود آیا غیر حضوری است؟
  • Saghar IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 26
    به نظر من خیلی خوب میشه اگه مدارس باز بشه چون که بچه ها اون جوری بهتر متوجه میشون و به زودی کرونا هم شکست میدهیم
    • شهرزاد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 0
      باز شدن مدارس کار بسیار اشتباهی هست این یه ماه هم باز نکنید بزارید به همین صورت بمونه
  • زهرا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    والامن که اگه امتحانتشونم بخان تومدرسه بگیرن عمرادخترمابزارم بره مگه دیونه ایم
  • ... IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 0
    به نظره من مدارس تاپایان ویروس کروناتعطیل بشه
    • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 1
      به نظر من اینقدر تو خونه حرص یادگیری خوردم چقدر از وقت همسرم وبچه زدم کلا چشمام بخاطر نگاه به موبایل کم سو شده واقعا تمام تلاش خودم کردم آموزش دادم وبا توجه به شرایط خانواده ها انشالله پولم که گرفتم حلاله خداروشکر فقط موضوع من ضعف روزه داری من هزار دوماه سر کار برم فقط اربعین ورمضان تدریس آنلاین باشه حداقل از برکت این ماه حض معنوی ببریم پن که قبل ماه رمضان خیلی دعا کردم تعطیل باشه تا روزه ها مو بگیرم در کمال آرامش خداروشکر از خدا ممنونم دعا مستجاب کرده دیگه بخاطر ضعف بیهوش نمیشم تو مدرسه
  • زهره IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    در کل تصمیم خوبی نیست کرونا با احترام وارد خانه هایمان میکنیم بچه ها از طریق فضای مجازی تمام کتاب ها را تمام کردن وامتحان دادن با تلاش معلم وخانواده موفق بودن دیگه احتیاجی به باز کردن مدرسه نیست .این روش هم جواب نمی ده کاش امسال بی خیال باز کردن مدرسه می شدند تا این ویروس از بین بره من که فر زندم را نمی گذارم برود
  • منصوره رستمی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اگر قرار به باز گشایی بود همون از ابتدای اردیبهشت باز میشد.الان خیلی غیر منطقیه.متآسفم .
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    خودشون هم تکلیف خودشون رو نمیدونن ولی ما میدونیم بچه هامون رو با خون دل بزرگ نکردیم که بفرستیم مدرسه بیمار بشن اگر کسی براش مهم باشه تو خونه به درس بچش میرسه اونی هم که مهم نیست تو مدرسه هم براش مهم نیست ولی فعلا سلامتی در درجه اول هست وباز شدن مدرسه رو قبول نداریم
  • فاطمه IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    براتون واقعا متاسفم، معلمان واقعی، تو این مدت همتشون مضاعف شده بود، تدریس آنلاین، مهیاسازسی مطالب، کلیپ، پاورپوینت و پی دی اف، ما همگی معلم خصوصی و تمام وقت شده ایم، اینجانب به شخصه فعالیتهایی چون هفته مشاغل، هدایت تحصیلی رو نیز در کنار آموزشهام داشتم
  • مهسا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    لطفا هرچه زود تر نتیجه رو اعلا م کنین
  • ایلیا US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    استان سیستان و بلوچستان به حساسیت های فصلی شدید و آسم مردمشان مبتلا هستند با گرد و خاک هایی که تحمل می کنیم . دیگر ریه نمانده که بخواهیم تقدیم کرونا کنیم . وزیر محترم درست تصمیم بگیرید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    واقعا که
  • شایع IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    چرا همچین تصمیمای اشتباهی میگیرین ؟
  • yasaman IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    نباید مدرسه ها باز بشه
  • ستاره IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اصلا نباید باز کنن مدرسه هارو
  • ستاره IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اصلا نباید باز کنن مدرسه هارو
  • عسگری IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    یک عده بی سواد هی دارن نظر میدن و میخوان رستس دستی همه رو به کشتن بدن من یه پسر بیشتر ندارم و با هزاران هزار خون دل بزرگش کردم و هیچگاه به فرزندم رو روانه مدرسه نخواهم کرد مدرسه ای که فاقد کوچکترین امکانات اولیه بهداشتی هستش
  • setayesh IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    یعنی بخدا یه ذه فکر کنید بد نیست اگه فقط یه نفر کرونا داشته باشه که مدرسه که حدود ۹۰۰ نفر هستن میگیرن اون وقت میخواد چیکار کنید ببینید اون بالا فقط حرف بزنید؟
  • ........ IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    تکلیف بچه های کلاس ششمی چیه ؟امتحانات حضوریه یا نه؟
  • وطن IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    امکان نداره با این وضعیت بچه خودمو به مدرسه بفرستم حتی با اجبار مگر فرزندم را سر راه پیدا کردم که بفرستم قتلگاه حاضرم یکسال از درس عقب بمونه ولی بچم سالم باشه مسئولین همیشه درخوابند مثل ما ملت بیچاره نیستند که با هزار جون کندن بچه بزرگ کردیم بفرستیم قتلگاه عمرا اینکارو بکنم
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    دولت روحانی داخل این دوماه چکارکرده. که الان میخواد مدارس بازگشایی بشه. ومردم بدون نگرانی بچه هاشون رو به مدارس بفرستن .آیا بیماری رفته رفته دیگه تموم شده یااینکه دولت واکسن یا طریقه درمان قطعی روپیدا کرده.چه چیزی تغییرکرده که دولت همچین تصمیمی برای فرزندان مردم میگیره. هیچ خانواده ای حاضر نیست بچه خودش رو بادست خودش به طرف مرگ بفرسته اونم مرگی که حتی برای خاک کردنش هم نمیتونی پیش اوناباشی.
  • زهرا IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    به نظر من حماقت محض اگه بچه ها برن مدرسه فاجعه وحشتناک
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      من حاضرنیستم شاهد مرگ بچم باشم خودم درس میدم نمیزارم بره مدرسه
  • نرگس IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام.شماروبه خدامدارس روبازنکنید.فاجعه انسانی اتفاق می افته.وقتی مدارس بازبشه ازبچه هامیخوان که بیان مدرسه واین اجباری واختیاری هیچ معنی ومفهومی نداره.کافیه یکنفرمبتلابشه تعدادزیادی روگرفتارمیکنه.ضمن اینکه تکلیف معلمان غیربومی چی میشه که هرروز بایددوساعت دررفت وآمدباشند.کمی فکرکنیدوبه عاقبت کاربیندیشید
  • AE ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    سه ماهه بچه من رنگ خیابون ندیده حالا بفرستمش مدرسه اصلا و ابدا امکان نداره این بی عقلی رو بکنم بذار دو سال از مدرسه عقب بمونه سلامتیش اولویته تمام
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    سلام کسی فرزندش قربانی نمی کند
  • Fatemeh IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    تو اين شرايط رفتن به مدرسه احمقانه ترين کار ممکنه...تو هر کلاس متوسط حداقل بيست دانش اموز وجود داره تو ايام قرنطينگي کرونا تا اين حد پيش رفت ديگه چه برسه بچه ها برن مدرسه...من ترجيح ميدم بچم يه سال عقب بيوفته ولي مدرسه نره چون بي سوادي بچمو نميکشه اما کرونا ميکشه
    • علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      چطور ادارات آموزش و پرورش برای هر کاری مرتبا میگویند همکاران از آمدن حضوری به اداره پرهیز کنند ولی معلم باید برود مدرسه و اگر در یک روز حداقل ۱۰۰دانش آموز برای رفع تکلیف بیان آن موقع چه کسی جوابگوی این فاجعه هستش...
  • سارا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 2
    خیلی خوب شد مدرسه ها وا شد
  • ناشنای IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    تورا خدا مدارس و باز نکنید
  • زهرا LB ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    منم موافقم من مادر سه دانش آموز هستم جون بچه هامو از سر راه نیاوردم بفرستم مدرسه جون ما وبچه هامون مهم نیست براشون همین میخوان ریسک کنن که اگر خدایی نکرده یکی گرفت دوباره قرنطینه کنن
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    1 2
    سلام ولله چی بگم با این وضعیت مدرسه ها باز بشن بد بخت میشیم جون بچه هامون برامون عزیزه
  • امیر محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 2
    اصلأ باز نشه کی گفته باز بشه
  • امیر محمد IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 2
    کی گفته مدرسه ها باز کنه وزارت بهداشت چه کاریه
  • ولی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 2
    من بچمو از اول مهر میفرستم مدرسه باید حضوری بافاصله جلوی معلمش درس بخواند
  • ر.ل IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 2
    فقط باید از مهر حضوری بافاصله باز بشه بچه تنبل هاهم بمونن توخونه
  • رسول IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 1
    من بچم رو از اول مهر حضوری در هر شرایطی حضوری میفرستم بچم داره بدبخت میشه با شبکه مجازی
    • پیام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 0
      رحمت برشیر پاکت
  • رسول IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    واکسن را رو سیه ساخت بابا
    • پیام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      چرا ایران خریداری نمی کنه؟
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    کلاسها باید حضوری باشد غیر حضوری تلف کردن وقت است حالا که میگن روسیه واکسن ساخته
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    موج دوم پاییز موج سوم زمستان موج چهارم بهاره آی بهاره بهاره وای بهاره