۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مرگ دزد بدشانس در کرمانشاه

آتش سوزی در کارگاه تولیدی شهرک صنعتی بیرجند، ابهامات در قتل محقق چینی منشأ کرونا، هجوم ملخ‌های صحرایی به روستاهای شهرستان جاسک، آتش سوزی مرگبار با ۶ کشته در ساختمان مسکونی و حمله زنبورهای آدمکش به آمریکا، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارق ۳۰ ساله در کرمانشاه هنگام سرقت سیم برق، جان خود را از دست داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: شخصی که قصد سرقت سیم برق در یکی از نقاط شمالی شهر کرمانشاه را داشت به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

محمدرضا آمویی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: پس از تماس با پلیس ۱۱۰ مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار و متعاقب آن قطع شدن برق و رها شدن جسد مردی حوالی پارک کوثر واقع در شهرک فرهنگیان فاز ۲ تیمی از مأموران در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی پلیس مشخص شد پس از شنیده شده صدای انفجار، برق منطقه نیز قطع و اهالی محل پس از خروج از منزل با پیکر بی‌جان جوانی ۳۰ ساله روبرو شده‌اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به وسایلی مانند انبر، سیم‌چین و … که همراه با شخص فوت شده بود مشخص شد که این فرد قصد سرقت از سیستم روشنایی پست زمینی برق را داشته که دچار برق‌گرفتگی شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل از تحویل پیکر فرد متوفی به پزشکی قانونی خبر داد.

آتش سوزی در کارگاه تولیدی شهرک صنعتی بیرجند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند گفت: حریق در یک کارگاه تولیدی شهرک صنعتی بیرجند با همت آتش نشانان خاموش شد.

علی حسینی اظهار کرد: صبح ۲۰ اردیبهشت‌ماه از وقوع آتش‌سوزی در یکی از کارگاه‌های تولید شهرک صنعتی بیرجند اطلاع یافتیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند اضافه کرد: به سرعت مأموران امدادی از ایستگاه شهرک صنعتی و دو خودروی سنگین از بیرجند به محل حادثه اعزام و حریق را خاموش کردند.

حسینی با اشاره به اینکه علت حادثه نقص فنی در یکی از کوره‌های کارخانه بوده است، ادامه‌داد: اگر آتش به سرعت خاموش نمی‌شد، حتی امکان وقوع انفجار وجود داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه حادثه خسارت جانی نداشته است.

ابهامات در قتل محقق چینی منشأ کرونا

پس از قتل محقق چینی منشأ کرونا و کشف جسد این استاد دانشگاه هنوز پرونده قتل او در هاله‌ای از ابهامات وجود دارد.

گزارش رسانه‌های خارجی حاکی از آن است که قاتل و مقتول با یکدیگر آشنا بودند اما هنوز علت قتل مشخص نیست و گفتنی است که مقتول متأهل نیز بوده اما زمان قتل همسرش در خانه حضور نداشته است.

همچنین تحقیقات و بررسی پلیس نشان می‌دهد که هیچ گونه سرقتی در خانه صورت نگرفته است و مقتول به خاطر اصابت گلوله به سر و گردنش و خونریزی زیاد جانش را از دست داده است.

گفتنی است که گمانه زنی‌ها برای انگیزه این قتل نیز همچنان نامعین است، چرا که بعد از قتل هیچ یک از وسایل منزل ربوده نشده و حتی در چینش آنها نیز تغییری ایجاد نشده بود.

تحقیقات در خصوص این قتل همچنان ادامه دارد.

مرگ سربازان پاکستانی در نزدیکی مرز ایران

رسانه‌های پاکستانی از کشته شدن ۶ سرباز پاکستانی در انفجاری در یک منطقه مرزی با ایران خبر دادند.

این اتفاق در ۱۴ کیلومتری مرز با ایران رخ داد.

هجوم ملخ‌های صحرایی به روستاهای شهرستان جاسک

فرماندار شهرستان جاسک از هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی به روستاهای شرقی و مرکزی این شهرستان خبر داد.

محمد رادمهر افزود: از روز ۱۹ اردیبهشت ماه ملخ‌های صحرایی از سمت استان سیستان و بلوچستان و دریای عمان به روستاهای بخش مرکزی و لیردف شهرستان جاسک هجوم آورده‌اند.

وی اظهار کرد: دستجات گسترده ملخ‌های صحرایی وارد روستاهای هیمن و سدیج در بخش لیردف و گروک و نگر، آغوشک، بهمدی، جاسک کهنه و گتان در بخش مرکزی شدند.

فرماندار شهرستان جاسک با بیان اینکه ریزش دسته‌جات ملخ‌ها بسیار گسترده است، تصریح کرد: مبارزه با این آفت در جریان است، اما امکانات شهرستان جاسک برای مقابله با این ملخ‌ها کافی نیست و به کمک‌های استانی و کشوری نیاز داریم.‌

رادمهر اضافه کرد: هجوم گسترده ملخ‌ها ممکن است که امینت غذایی استان را به خطر بیندازد و برای مقابله با آن نیازمند کمک‌های فوری هستیم.

آتش سوزی مرگبار با ۶ کشته در ساختمان مسکونی

در پی وقوع آتش سوزی در یک خانه مسکونی روسیه دست کم ۶ نفر کشته و یک تن زخمی شد.

گزارش رسانه‌های خارجی حاکی از آن است که این حادثه مرگبار در یک منزل مسکونی رخ داده که منجر به تخریب یک ساختمان یک طبقه نیز شد.

گفتنی است که هویت قربانیان و هم‌چنین علت وقوع آتش سوزی هنوز مشخص نشده اما اجساد هر شش قربانی در محل این ساختمان پیدا شده و تعیین هویت آن‌ها در دست انجام است.

همچنین تحقیقات درباره جزئیات این حادثه آغاز شده است.

حمله زنبورهای آدمکش به آمریکا

در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها درگیر نبرد با ویروس کشنده و مهلک کرونا هستند یک میهمان ناخوانده دیگر نیز به سراغشان آمده است؛ زنبورهای غول پیکر قاتل که به نظر می‌رسد آنها نیز مانند کووید ۱۹ از آسیا وارد این کشور شده‌اند.

طبق گزارش‌ها این زنبور غول‌پیکر که به آسانی می‌تواند تمام زنبورهای عسل یک یا چند کندو را از بین ببرد، سابقه کشتن انسان‌ها را هم در کارنامه دارد و زهر مرگبار آن با زدن چند نیش پیاپی جان انسان را می‌گیرد.

زنبور سرخ و بزرگ آسیایی در "دوره کشتارگری" می‌تواند در عرض چند ساعت کل زنبورهای کندویی را نابود کند. زنبورهای سرخ در این فرایند سر از بدن زنبورهای عسل جدا می‌کنند، کندوها را تسخیر کرده و نوزادان خود را با گوشت سینه قربانیان تغذیه می‌کنند. در ژاپن که طبق اخبار منتشره این زنبور هر سال جان ۵۰ نفر را می‌گیرد و در کشورهای دیگری به این زنبور لقب قاتل را داده‌اند.

زنبورهای غول پیکر در ماه دسامبر وارد آمریکا شده‌اند اما در مارس و با گرم‌تر شدن هوا زاد و ولد آنها نیز افزایش پیدا کرده است. تمرکز این زنبورهای غول پیکر بیشتر در واشنگتن است. طبق گزارش گاردین ساکنان ایالت واشنگتن در روزهای گذشته این زنبورهای قاتل را در کوچه و خیابان دیده و به شدت وحشت کرده‌اند.

این زنبور قاتل آسیایی به اندازه انگشت شست انسان بالغ است و بهترین نشانه برای شناسایی آن، وجود انبوه زنبورهای عسل بدون سر اطراف کندوهاست.

کد خبر 422921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.