موزه شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان از راه اندازی «موزه شهرداری کرمان» خبرداد.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار با مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور با اشاره به هفته «اسناد ملی و میراث مکتوب» اظهار کرد: معمولاً مردم پس از فوت پدران و بزرگان خانواده، مدارک به‌جامانده از آنها را از بین می‌برند؛ چراکه نمی‌دانند همین به اصطلاح کاغذ پاره‌ها، می‌توانند ارزشمند باشند؛ بنابراین، لازم است مردم راهنمایی شوند که این اسناد اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانیِ این مهم به مردم گفت: شهرداری در زمینۀ اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای شهری یا روش‌های دیگر آماده همکاری است.

شهردار کرمان با اشاره به ایجاد «موزه شهرداری» از مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور درخواست کرد: اسناد و مدارک مرتبط با شهر و شهرداری که در مرکز اسناد ملی موجود است، برای راه‌اندازی «موزه شهرداری» در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد.

معصومه رفیعی‌پور، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور نیز در این دیدار گفت: مسئولان نیز باید مطلع باشند که مدارک قدیمی سازمان خود را به مرکز اسناد ملی تحویل دهند؛ حتی یک دست نوشتۀ خصوصی، ارزش حقوقی دارد؛ چون نشان دهندۀ فرهنگ گذشتگان است.

وی افزود: این اسناد پس از جمع‌آوری، به نام افراد یا سازمان‌ها نگهداری و برای دسترسی جهانی، در سامانه ملی ثبت می‌شوند.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور ادامه داد: برای تأمین منابع اطلاعاتی «موزه شهرداری» نیز آماده هرگونه همکاری هستیم.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق کشور همچنین با اشاره به کمبودهای این مرکز گفت: سالن پیش‌آرشیو که قرار است اصل اسناد و مدارک در آن نگهداری شود، به سقف کاذب و تعمیرات احتیاج دارد که تجهیزات آن تأمین شده، اما به‌دلیل کمبود منابع مالی، برای انجام تعمیرات از شهرداری تقاضای همکاری داریم.

کد خبر 422906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.