ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در انگلیس برای مهار کرونا

مردم انگلیس در روزهای کرونایی بیش از پیش به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی آورده‌اند؛ مقامات رسمی محلی نیز دولت انگلیس را به طراحی دوباره خیابان‌ها به منظور پیشگیری از تراکم جمعیتی پس از حذف محدودیت‌ها تشویق می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها خبرهایی از سراسر جهان به گوش می‌رسد که حاکی است طراحان شهری در تلاشند خیابان‌های شهر را خالی از وسایل حمل و نقل موتوری کنند تا در نتیجه مسیرهایی ایمن برای تردد پایدار شهروندان از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به وجود آورند. پس از اینکه دولت انگلیس اعلام کرد رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی باید تا پایان سال ادامه یابد، شهردار منچستر از طرح‌های جدید خود جهت تأمین فضای کافی برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران رونمایی کرد اما سایر شوراهای شهرهای انگلیس تا کنون در این زمینه سخنی به میان نیاورده‌اند.

کارشناسان از برداشته شدن محدودیت‌ها و در نتیجه تراکم خودروها در جاده‌های سراسر کشور انگلیس ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند احتمال اینکه تردد وسایل حمل و نقل موتوری بیش از دوران قبل از کرونا باشد، زیاد است چرا که مردم از رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی هراس دارند و از خودروهای شخصی بهره خواهند گرفت. افزایش تردد خودروها در معابر شهری باعث آلوده‌تر شدن هوا می‌شود که آلودگی هوا تشدید حال بیماران مبتلا به کووید -۱۹ را به دنبال دارد.

از سوی دیگر، در حال حاضر که محدودیت‌ها بر شهرهای انگلیس حاکم است، رفت و آمد وسایل نقلیه در خیابان‌ها و معابر شهری به ندرت انجام می‌شود که همین خلوت بودن خیابان‌ها باعث شده بسیاری از رانندگان با سرعتی بسیار بالا، حتی به میزان ۵۰ درصد بالاتر از حد معمولی تردد کنند. گزارشات حاکی است که افزایش سرعت وسایل حمل و نقل شخصی در دوران قرنطینه، به خصوص موتور سواران باعث تصادفات مرگباری در بسیاری از خیابان‌های شهرهای انگلستان شده است که این رویداد نگرانی‌های زیادی را برای محققان به بار آورده است و در نتیجه این افراد از دولت خواسته‌اند تغییراتی در بافت خیابان‌ها و معابر شهری به وجود آورد تا میزان تصادفات مرگبار را به حداقل برساند.

سازمان بهداشت جهانی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را به عنوان ایمن‌ترین گزینه‌های تردد معرفی کرده است چرا که از این طریق می‌توان فاصله اجتماعی را بخوبی رعایت کرد. در این راستا مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای دنیا استراتژی‌هایی را بکار برده‌اند تا فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در میان شهروندان خود ترویج دهند. به عنوان مثال، در شهر میلان ایتالیا بسیاری از خیابان‌ها روی تردد خودروها بسته شده است، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از نو سنگفرش شده است و طراحی زیبای آن افرادی بسیاری را به سمت استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی برای ترددهای داخل شهری سوق داده است. بسیاری از مقامات رسمی منچستر نیز ایده‌هایی برای ایجاد تغییراتی در بسیاری از خیابان‌های شهر ارائه داده‌اند و قرار است آن‌ها را به طور موقت یا دائمی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اختصاص دهند. مردم سایر شهرهای انگلیس نیز از مقامات رسمی خود خواسته‌اند شرایط مورد نیاز برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهروندان را فراهم آورد اما تا کنون هیچ یک از سران شهرهای مختلف سخنی از تصمیم خود در این خصوص بر زبان نیاورده‌اند.

کد خبر 422888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.