تجهیزات پایگاه‌های آموزش مجازی دانش آموزان استثنایی تامین می‌شود

در راستای تولید تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه امضای تفاهمنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با شرکت صنایع آموزشی ایران صورت گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با شرکت صنایع آموزشی ایران با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت امتداد حواس انسان‌ها است، اظهار کرد: برخی مواقع نقایص باعث می‌شود یکی از حواس امتداد نیابد و نظام تعلیم و تربیت باید جانشین و پر کننده نقایص دانش آموزان با نیازهای ویژه شود.

وی افزود: مناسب سازی در ابعاد مختلف یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش استثنایی است که در حال پیگیری و انجام است. ‬ نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است، شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین ۸۴ هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

حسینی با تاکید بر اینکه شرکت صنایع آموزشی یکی از شرکت‌های خوب در زمینه تولید تجهیزات آموزشی است که با سرمایه معلمین شکل گرفته است، اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته برخی از تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری متخصصین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شرکت صنایع آموزشی ایران ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نگاه شرکت صنایع آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش و پرورش استثنایی در قالب مسئولیت اجتماعی بسیار ارزنده است، افزود: در سال جاری ۶۴ مدرسه پذیرا و ویژه استثنایی مناسب سازی خواهد شد و مناسب سازی تجهیزات نیازمند مشارکت شرکت‌های فعال در این زمینه بویژه شرکت صنایع آموزشی است.

وی ادامه داد: تأمین تجهیزات پایگاه‌های آموزش مجازی، تجهیزات پایگاه‌های طرح سنجش، تجهیزات مورد نیاز آموزش‌های مجازی از جمله موارد مشترک همکاری آموزش و پرورش استثنایی با شرکت صنایع آموزشی خواهد بود.

حسینی با اشاره به طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، اظهار کرد: فروش محصولات تولید شده در هنرستان‌های آموزش و پرورش استثنایی از طریق شرکت صنایع آموزشی یکی دیگر از زمینه همکاری مشترک است.

کد خبر 422880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.