پایان نامه‌های دانشجویی کاربردی می‌شود

نخستین دوره از مسابقات ملی پایان نامه‌های سه دقیقه‌ای با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان درباره اهداف برگزاری این رویداد ملی گفت: بیش از چهار میلیون دانشجو در مقاطع گوناگون مشغول تحصیل هستند که تعداد زیادی هم در سال‌های گذشته فارغ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: همه این افراد در انتهای مسیر تحصیل خود با موضوعی به نام پایان نامه مواجه می‌شوند؛ حال با برگزاری "پانا سه"، در نظر داریم پایان نامه را به آغازنامه و امید نامه تبدیل کنیم تا مردم و سازمان‌ها از فعالیت‌های علمی و فناوری دانشجویان و آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد آگاه شوند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ادامه داد: در این رویداد به دنبال آن هستیم تا دستاورد تحقیقات دانشجویان و فارغ التحصیلان به میان مردم برود؛ در این صورت این پژوهش‌ها که قطعاً بسیاری از آن‌ها فایده و تازگی دارد، به جامعه ورود پیدا می‌کند و نتیجه بخش می‌شود.

وی اظهار کرد: پاناسه با بیان نتایج علمی و تخصصی پایان نامه‌ها با زبانی روان، راه را برای نفوذ در زندگی‌ها هموار می‌کند و عموم افراد از نتایج تلاش‌های علمی و آنچه در دانشگاه‌های کشور اتفاق می‌افتد، مطلع می‌شوند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه این رویداد می‌تواند گامی برای حرکت به سوی رفع نیازهای فناورانه جامعه با پایان‌نامه‌های دانشجویی باشد، افزود: با برگزاری این رویداد موضوعات پژوهشی در پایان‌نامه‌ها رصد می‌شود و می‌توان آن‌ها را به سوی تجاری‌سازی و رفع نیازهای جامعه سوق داد و از نوآوری و خلاقیت نیروی جوان و تازه نفس کشور در این زمینه بهره برد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در نهایت نیز از پنج پایان نامه برتر حاضر در این رویداد برای تجاری‌سازی، حمایت‌های ویژه می‌شود؛ البته دانشجویان و فارغ التحصیلان شرکت کننده در پانا سه، پس از گذراندن مرحله منطقه‌ای وارد مسابقه ملی می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این رویداد در فیلمی به مدت سه دقیقه خلاقانه و به دور از پیچیدگی‌های تخصصی پایان نامه خود را توضیح می‌دهند، گفت: پس از آن این فیلم در سامانه جشنواره بارگذاری می‌شود و در مرحله مجازی ۱۵۰ نفر انتخاب می‌شوند و به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند؛ در این مرحله نیز ۳۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری می‌روند و در نهایت پنج نفر برگزیده می‌شوند.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه از زمان انتشار فراخوان تا کنون بیش از ۱۵۰ پایان نامه و طرح پژوهشی به جشنواره ارسال شده است، افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان از سراسر کشور برای شرکت در این رویداد تا ۱۵ تیرماه سال جاری مهلت دارند.

کد خبر 422869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.