پروژه‌های نرم‌افزاری شهر نیاز به یک متدولوژی مناسب دارد

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: ابعاد و اجزای اصلی انتخاب متدولوژی توسعه نرم‌افزار متناسب با نیازهای شهرداری اصفهان مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه سیستم‌های نرم‌افزاری در دستیابی به اهداف والای شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند، همچنین لزوم اطمینان از به‌کارگیری فرآیندی اصولی و صحیح در مسیر تولید و ساخت این سیستم‌های نرم‌افزاری، اهمیت داشتن متدولوژی مناسب برای توسعه نرم‌افزار مشخص می‌شود.

وی افزود: به دلیل گستردگی موضوع تدوین متدولوژی، باید ابتدا مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و از نتایج این مطالعات در گام طراحی و بومی‌سازی متدولوژی‌های پیشنهادی بهره کافی برده شود؛ از این رو این طرح پژوهشی را می‌توان به‌عنوان اولین گام در راستای بومی‌سازی و بیان جزئیات متدولوژی مناسب توسعه برای شهرداری اصفهان دانست که با افزایش سطح بلوغ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، منجر به تدوین متدولوژی بومی خاص این سازمان خواهد شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه فاوا به درجه‌ای از بلوغ رسیده که می‌داند برای موفقیت یک پروژه نرم‌افزاری نیاز به یک متدولوژی مناسب است.

وی با بیان اینکه طرح پژوهشی بررسی ابعاد و اجزای اصلی انتخاب متدولوژی توسعه نرم‌افزار متناسب با نیازهای شهرداری اصفهان به عنوان اولین گام برای تدوین یک متدولوژی توسعه مناسب شهرداری اصفهان تعریف شده است، گفت: این پروژه در یکی از زمینه‌های تخصصی مهندسی نرم‌افزار به اجرا در آمده که در نوع خود در کشور کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح پژوهشی و سپس تکمیل آن با پروژه‌ای که جزئیات متدولوژی پیشنهادی بومی توسعه نرم‌افزار در شهرداری اصفهان را ارائه کند، پروژه‌های نرم‌افزاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری اصفهان اولاً با موفقیت بیشتری خاتمه یابد و مستندات تولید شده در این پروژه‌ها به‌گونه‌ای باشد که برای نگه‌دارندگان سیستم‌ها و یا باز استفاده‌کنندگان از دستاوردهای میانی پروژه‌ها بیش از پیش و با دردسرهای کمتر قابل استفاده باشد.

کد خبر 422868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.