ضربه سنگینی که فدراسیون فوتبال به تیم های ملی زد!

تیم‌های ملی فوتبال از بزرگسالان تا نوجوانان در چهار سال اخیر به دلیل سیاست‌های اشتباه مدیران فدراسیون نتایج بسیار ضعیفی را کسب کردند که موجب سقوط آن‌ها در رده‌بندی‌های آسیایی شده است.

به گزارش ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران در سال‌های گذشته نتایج بسیار بدی را کسب کردند که نتیجه این اتفاق، سقوط تیم‌های ایرانی در رده‌بندی آسیایی و همینطور شکست در رقابت‌های مختلف بود.

فدراسیون فوتبال در دوره مدیریتی علی کفاشیان با وجود تمام انتقادها توانست نتایج خوبی را بدست آورد و در پی همین برنامه‌ریزی‌ها بود که تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان توانستند با موفقیت در رقابت‌های آسیایی، راهی جام جهانی شوند.

این روند در دوران مهدی تاج و با سیاست‌های مختلف محمدرضا ساکت به شکست منتهی شد و امروز تیم‌های ملی در وضعیت مناسبی حضور ندارند.

برا درک بهتر عملکرد فدراسیون فوتبال در چهار سال اخیر در اداره تیم‌های ملی مردان، نگاهی به نتایج ها و همینطور وضعیت کنونی آن‌ها خواهیم داشتم.

تیم ملی جوانان - سید چهار آسیا

پس از نتایج درخشان تیم ملی در سال ۲۰۱۶ و صعود به جام جهانی جوانان ۲۰۱۷، فدراسیون فوتبال تصمیم بر انتخاب مربی جدید برای این تیم کرد و فرهاد پورغلامی جانشین امیرحسین پیروانی شد. در نتیجه این انتخاب‌ها، تیم ملی جوانان با حضور در دور مقدماتی قهرمانی آسیا به میزبانی اردن، حتی از گروهش هم صعود نکرد و نتوانست در دور نهایی شرکت کند.

بعد از گذشت دو سال، فدراسیون فوتبال در آخرین ماه‌های مدیریت، سیروس پورموسوی را برای مربیگری این تیم انتخاب کرد که تیم ملی جوانان توانست با میزبانی در تهران، به عنوان تیم صدرنشین راهی دور نهایی شود و اکنون به علت نتایج ضعیف دوره گذشته در سید آخر قرار دارد و امکان حضور در یک قرعه سخت وجود دارد.

تیم ملی امید – سید چهار آسیا

ناکامی‌های تیم ملی امید هم از دیگر شاهکارهای فدراسیون فوتبال بود. هر چند این تیم در دوران کفاشیان هم خوب عمل نکرده بود، اما نتایج در دوران ریاست مهدی تاج و مدیریت ساکت بدتر هم شد به طوری که تیم ملی در سال ۲۰۱۷ نتوانست از مرحله مقدماتی در گروهی متشکل از سه تیم عمان و قرقیزستان صعود کند و در مسابقات نهایی غایب بود.

همین مسئله موجب دشوار شدن کار تیم ملی امید در سال ۲۰۲۰ شد؛ جایی که به علت حضور این تیم در سید چهارم، با قرعه سختی رو به رو شد و نتوانست در انتخابی المپیک از دور گروهی هم بالاتر رود و سودای حضور در المپیک در همین مرحله از دست رفت.

تیم ملی نوجوانان – سید سه آسیا

تیم ملی نوجوانان هم عملکردی بهتر از سایر تیم‌های ملی نداشت. تیمی که به لطف آماده‌سازی مناسب در دوران مدیریتی کفاشیان توانسته بود سهمیه جام جهانی را بدست آورد، در دوران ریاست مهدی تاج در مرحله گروهی قهرمانی آسیا حذف شد تا امروز تیم حسین عبدی در آستانه قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در سید سه قرار گیرد و رقبای سرسخت را بالاتر از خود ببیند.

تیم ملی بزرگسالان – در خطر حذف از آسیا و جام جهانی

ماجرای ناکامی‌های اخیر تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها برای تیم‌های مختلف برای همه مشخص است. این تیم که در دوران کارلوس کی‌روش نتایج خوبی در جام جهانی و جام ملت‌ها کسب کرده بود، با انتخاب اشتباه مارک ویلموتس اکنون در خطر ناکامی بزرگی قرار دارد که می‌تواند لطمه بزرگ را به فوتبال ایران وارد کند.

انتخاب‌های اشتباه و فراهم نکردن شرایط مناسب برای تیم‌های ملی از مهمترین عوامل ناکامی‌های اخیر فوتبال ملی هستند که در نتیجه سیاست‌های اشتباه مدیران فدراسیون فوتبال رقم خورده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 422863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.