درختچه‌های مقاوم جایگزین درختان پر نیاز آبی اصفهان می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج درختچه‌های مقاوم جایگزین درختان پر نیاز آبی همچون بلوط همیشه سبز و گونه‌هایی از نارون‌های برگ‌ریز می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به از آثار مفید اصلاح الگوی کشت و جایگزینی گونه‌های بومی در فضای سبز شهری، اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت بر این اساس بود که با توجه به کمبود منابع آب از گونه‌های درختی، درختچه‌ای، گل‌های فصل و چمن‌ها استفاده شود تا علاوه بر زیبایی منظر، نیاز آبی کمتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بخش استفاده از چمن، بر اساس یک برنامه پنج ساله، تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و چمن‌های مقاوم جایگزین چمن‌های پُر نیاز آبی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گل‌های فصلِ کوتاه عمر شهر به گل‌های فصلی با طول عمر و دوام بیشتر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به تدریج درختچه‌های مقاوم جایگزین درختان پر نیاز آبی همچون بلوط همیشه سبز و گونه‌هایی از نارون‌های برگ‌ریز می‌شود، افزود: این اقدام علاوه برزیباتر شدن منظر شهر با حداقل مصرف آب، به لحاظ هزینه‌های نگهداری نیز صرفه جویی زیادی به همراه دارد.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: درختانی که از قبل در شهر وجود داشته همچون درختان چنار، بید و نارون‌ها همچنان استورا خواهند ماند، اما در نقاطی که فضای سبز جدید شکل می‌گیرد، گونه‌های مقاوم با نیاز آبی کم کاشته می‌شود.

کد خبر 422843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.