بنیاد برکت  ۱۱۰۰ شغل در حوزه دانش بنیان ایجاد کرد

با پیش‌بینی ایجاد حداقل ۵۰۰ شغل در سال جاری، تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه دانش بنیان به بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ شغل خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، به نقل از بنیاد برکت، رضا راضی‌زاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنیاد برکت تا به حال ۲۰۱ طرح اشتغالزایی در حوزه دانش بنیان راه‌اندازی کرده که ایجاد ۶۰۳ فرصت شغلی را به دنبال داشته است. ایجاد این تعداد اشتغال با اعتباری ۲۷۰ میلیارد ریالی محقق شده است.

وی افزود: بنیاد برکت اجرای ۱۵۰ طرح دیگر را در حوزه دانش بنیان تا پایان سال ۹۹ پیش بینی کرده است که باعث ایجاد حداقل ۵۰۰ شغل دیگر خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دانش بنیان در سال جاری، تصریح کرد: بنیاد برکت با پارک‌های علم و فناوری استان‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و به ترتیب ۵۹ و ۱۴ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه دانش بنیان در این استان‌ها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر فعالیت این بنیاد در همه استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: همچنین در سایر استان‌ها از جمله لرستان، کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و اصفهان نیز مشاغلی در حوزه دانش بنیان از جمله در زمینه‌های تولید ماشین آلات کشاورزی، محصولات چرم، دستگاه ریسندگی، صنایع چوبی و خاکستر زدایی از قیرهای معدن با مشارکت و مساعدت بنیاد برکت ایجاد شده است.

راضی‌زاده خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، چند واحد صنعتی دانش بنیان طرف قرارداد با بنیاد برکت در استان‌های چهارمحال و بختیاری و مازندران که قبلاً در حوزه تولید شامپو و مواد شوینده فعالیت داشتند، با تغییر خط تولید خود اقدام به تولید ژل و محلول ضدعفونی کرده‌اند.

وی در خصوص معرفی افراد به بنیاد برکت برای ارائه تسهیلات، گفت: این افراد از طریق پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌ها شناسایی و پس از تائید طرح‌شان به بنیاد معرفی می‌شوند، همچنین مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت نیز با شناسایی و معرفی این افراد، زمینه ایجاد اشتغال را برای آنها فراهم می‌کنند، البته برای این فرآیند هم تائیدیه پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌ها مبنی بر توجیه اقتصادی و صلاحیت علمی داشتن طرح‌های پیشنهادی اخذ می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به این‌که اشتغال‌زایی در حوزه دانش بنیان در قالب مدل اقتصادی اجتماع‌محور انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از ارائه طرح‌های دانش بنیان توسط متقاضیان و تصویب این طرح‌ها، تمام مراحل فرآیند اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خرد و کوچک اجرایی می‌شود.

کد خبر 422818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.