۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کودکان کار قزوین صاحب خانه شدند

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بعد از دو سال پیگیری شورای شهر یک مکان در خیابان سعدی مشخص کرده و در جلسه اخیر شورای شهر کاربری آن برای خانه کودکان کار به تصویب رسید.

زهرا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در استان قزوین محلی برای ارائه خدمات حمایتی به کودکان کار وجود ندارد، اظهار کرد: مدت‌ها بود بهزیستی، استانداری و شورای شهر این دغدغه را داشتند که مکانی مناسب برای ارائه خدمات به این کودکان اختصاص پیدا کند. به درخواست شورا و با موافقت شهردار قزوین، یکی از فضاهای متعلق به شهرداری که پیش از این برای آموزش در حوزه پسماند از آن استفاده می‌شد انتخاب و ساختمان آن برای ایجاد خانه کودکان کار بهسازی شد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بعد از دو سال پیگیری شورای شهر بالاخره یک مکان در خیابان سعدی مشخص کرده و در جلسه اخیر شورای شهر کاربری آن برای خانه کودکان کار به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: این مکان به مدت یک سال به بهزیستی واگذار می‌شود و پس از یک سال از افتتاح، ارزیابی‌های لازم می‌شود تا اگر عملکرد و خدمات ارائه شده مطلوب بود، برای سال‌های بعد نیز واگذاری آن تمدید شود.

یوسفی گفت: این مرکز ظرف دو یا سه هفته آینده بواسطه بهزیستی در اختیار تشکل‌هایی که در زمینه کودکان کار فعالیت می‌کنند قرار خواهد گرفت تا بسته‌های تغذیه‌ای مورد نیاز کودکان کار تأمین و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به این کودکان و مادرانشان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار به دلیل آنکه در معرض آسیب‌های اجتماعی اند، نیازمند کسب مهارت‌های فردی و ارتباطی هستند، ادامه داد: توجه به وضع کودکان کار به‌طور قانونی برعهده بهزیستی است اما شهرداری نیز می‌تواند مکانی را برای انجام چنین کارهایی در اختیار این نهاد قرار دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه با تصویب شورای شهر ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار حوزه درمان قزوین برای مقابله با شیوع کرونا قرار گرفته، اضافه کرد: در ابتدای شیوع این بیماری دو میلیارد تومان نیز برای ارتقای بهداشت و سلامت شهر بودجه در نظر گرفته شد که بخشی از آن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کار در قالب بسته‌های بهداشتی و حفاظت شخصی اختصاص یافت و از طریق تشکل‌ها و خیریه‌های مربوطه به دست این کودکان رسید.

کد خبر 422805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.