چشم انتظاری مسیرهای دوچرخه برای تصمیم نهایی شورای عالی ترافیک

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید شهر اصفهان در انتظار مصوبه نهایی شورای عالی ترافیک استان است.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان وجود دارد، اما بهم پیوسته نیست و مسیر راحتی برای تردد دوچرخه سواران در شهر نیست.

وی با بیان اینکه مصوبه ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید برای شهر اصفهان در انتظار مصوبه نهایی شورای عالی ترافیک است، افزود: در شهرهای جدید زیرساخت‌ها و طراحی معابر، گذرها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری بر اساس اطلاعات روز در نظر گرفته می‌شود، اما در شهری که از چند سال قبل ساخته شده و خیابان‌ها و بافت‌های قدیمی دارد، ایجاد مسیرهای ویژه به صورت شبکه و بهم پیوسته کاری بس دشوار است و موضوعات فرهنگ‌سازی و اجتماعی آن بسیار زیاد است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: در رویکرد جدید مسیرهای ایمن و مشخص برای دوچرخه‌سواران در شهر ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به پروژه ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید برای شهر اصفهان، گفت: از جمله مسیرهای در نظر گرفته شده برای ایجاد مسیرهای جدید دوچرخه سواری در شهر شامل سه راه ملک شهر-کاوه تا میدان شهدا، از میدان لاله- خیابان پروین- لاهور تا پل بزرگمهر، از میدان استقلال- خیابان امام خمینی تا میدان جمهوری، مسیر شرقی غربی از میدان جمهوری – خیابان رباط- خیابان باهنر، خیابان ادیب، خیابان‌های سروش و خیابان‌های احمدآباد- جی و خوراسگان است.

امانی افزود: در صورت اجرای مسیرهای دوچرخه شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده دوچرخه‌های خود را رکاب بزنند و از این وسیله پاک برای انجام سفرهای درون شهری خود بیشتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: می‌توان بخشی از پیاده‌روهای عریض و خیابان‌ها را به نحو مناسب جداسازی و برای تردد دوچرخه‌سواران ایمن‌سازی کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اعتقاد داریم اگر می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم، باید به استفاده دوچرخه برای تردد روی آورده و بستر لازم برای افزایش انگیزه دوچرخه سواری در شهروندان را فراهم کنیم.

کد خبر 422801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.