توزیع ۶۰ هزار ماسک در بین شهروندان منجیل

شهردار منجیل گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون شهرداری با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان رودبار، تعداد ۶۰ هزار ماسک بین شهروندان توزیع کرده است.

بابک خیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته مدیریت شهری املش ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی را با بکارگیری یک دستگاه خودروی آتش نشانی و سم‌پاش‌های دستی آغاز کرد.

وی افزود: در این مدت ۱۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری با همکاری چهار نفر از نیروهای بسیج خیابان‌های اصلی و اماکن عمومی همچون ایستگاه‌های تاکسی، سرویس‌های بهداشتی، ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری و درمانی این شهر را با محلول وایتکس و آب ژاول ضدعفونی کرده‌اند.

شهردار منجیل ادامه داد: یکصد دستگاه تاکسی درون‌شهری در منجیل روزانه تعداد زیادی از شهروندان را جابجا می‌کنند که در این مدت به صورت مستمر ضدعفونی شده اند و طی چندین مرحله ماسک و دستکش توسط شهرداری، نیروهای بسیج و شهروندان تهیه و در بین تاکسیرانان توزیع شده است.

خیرزاده افزود: طبق دستورالعمل دولت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، تاکسی‌های شهری منجیل مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند و این موضوع به تمامی رانندگان اطلاع رسانی شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت شهرداری با همکاری نیروهای بسیج توزیع مواد ضدعفونی بین شهروندان بی بضاعت را در اولویت قرار داده و محلات آنان را گندزایی کرده است.

شهردار منجیل یادآور شد: در این مدت نیروهای خدمات شهری شهرداری در آماده‌باش کامل بوده‌اند و علاوه بر انجام وظایف روزانه و ضدعفونی مستمر مخازن زباله، در صورت نیاز و گزارش شهروندان برای شستشو و گندزدایی معابر و محلات اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

خیرزاده عنوان کرد: شهرداری یک دستگاه آمبولانس برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان ۳۱ خرداد شهر منجیل مستقر کرده و مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری سپاه و با نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری تاکنون به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص اطلاع‌رسانی راهکارهای پیشگیری از انتقال و راه‌های مراقبت از شهروندان در مقابل ویروس کرونا حدود یک هزار بروشور توزیع کرده است.

شهردار منجیل خاطرنشان کرد: شهرداری روی تمامی تابلوهای محیطی شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده و نکات آموزشی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا به صورت مستمر از طریق فضای مجازی به اطلاع شهروندان رسیده است و از شهروندان انتظار می‌رود تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در هنگام تردد در شهر نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، شهر منجیل از توابع شهرستان رودبار محسوب می‌شود و در ۷۵ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 422778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.