کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر ری آغاز می‌شود

رئیس شورای شهرستان ری از آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در حوزه شهرری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل آبادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با امضای تفاهم‌نامه بین میراث فرهنگی استان تهران و گروه باستان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی در حوزه شهرری آغاز می‌شود. براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده گروه باستان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران، پژوهش‌های باستان‌شناسی را در حوزه شهرری انجام دهد.

جلسه مقدماتی این مساله دی‌ماه سال نود و هشت در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد. در این جلسه که به مناسبت یادبود استاد حسین کریمان، نویسنده، ادیب لغت‌شناس و مؤلف کتاب بی نظیر "ری باستان" برگزار شد، قرار شد فراخوان مقاله و سپس نشست پژوهشی در دانشگاه برگزار شود و من نیز پیشنهاد کردم نشست پایانی در شهرستان ری برگزار شود. هدف از این پیشنهاد ایجاد تأثیر بر جامعه و مسئولان محلی است.

مردم و مسئولان محلی باید از اهمیت ری در حوزه میراث تاریخی و فرهنگی مطلع شوند. به همین منظور روز گذشته جلسه‌ای مرتبط با پژوهش مذکور را در فضای مجازی تشکیل دادند و من نیز افتخار داشتم در ان شرکت کنم و با اساتید محترم گروه باستان شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفتگو و تبادل نظر کنم. مقرر شد اساتید محترم پیشنهادات لازم برای برگزاری سمینار پژوهشی ری شناسی را تهیه کنند.

ما نیز در شهرستان ری با کمک فرمانداری ویژه ری، شورای شهر تهران، ری و تجریش، شهرداری منطقه بیست و سایر دستگاه‌ها امکاناتی که این گروه برای برگزاری نشست در شهر ری نیاز دارند را فراهم می‌کنیم تا یک برند علمی برای بازیابی هویت شهرستان ری از نظر میراث تاریخی و فرهنگی ایجاد شود.

کد خبر 422763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.