همتی: اوضاع پولی و ارزی نسبت به دو سال پیش بهتر شده است

رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط پولی و ارزی کشور خبر داد و گفت: تلاش‌های بانک مرکزی و کمک‌های دولت به همراه تلاش بانک‌ها در بهبود وضعیت ترازنامه‌های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب‌تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است.

به گزارش ایمنا عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: شرایط بازار سرمایه امکان خوبی برای بهبود شرایط تأمین مالی در کنار تأمین کسری بودجه، از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد و مهم‌تر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شدهٔ اوراق بدهی که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم کرده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده‌ای را می‌گذراند ولی اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است.

وی افزود: منکر برخی ناکارآمدی‌ها نیستم، ولی با این همه، نباید در برآورد موفقیت ارکان اقتصادی کشور در مقابله با فشارهای حداکثری، دچار اشتباه شویم.

همتی در پایان اظهار کرد: آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می‌کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و در حین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن‌تر و آرام‌تر است.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 422752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.