چرا آفریقا کمترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد؟

آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی که جمعیت جوان بیشتری دارد، بسیار پایین‌تر از دیگر کشورها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا تاکنون بیش از چهار میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده که از این تعداد ۲۷۱ هزار و ۴۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد شیوع این ویروس در بعضی مناطق بیشتر و در دیگر مناطق کمتر است. با وجود اینکه تعداد افراد مبتلا در ایران به هزارن نفر می‌رسد، در عراق که همسایه این کشور است تعداد افراد مبتلا کمتر است. همچنین هزاران نفر در اندونزی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، اما در مالزی که همسایه این کشور است، به دلیل وجود قوانین قرنطینه و محدودیت‌ها، آمار افراد مبتلا بسیار کمتر است. محققان و متخصصان به دنبال پیدا کردن دلیل پراکندگی ویروس کرونا در جهان هستند؛ یافتن پاسخ این پرسش یدون شک می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

چرا تعداد مبتلایان کرونا در بعضی از کشورها کمتر است؟

پژوهشگران در سراسر جهان در حال بررسی دلیل پراکندگی ویروس کرونای جدید هستند. پزشکان عربستان سعودی می‌خواهند بدانند ارتباط تفاوت‌های ژنتیکی با ویروس کووید -۱۹ چیست. محققان کشورهای دیگر نیز در حال بررسی تاثیر داروهای فشار خون بر شدت بیماری هستند. به نظر می‌رسد در بعضی کشورها به دلیل شرایط آب و هوای گرمسیری و جمعیت جوان، گسترش ویروس کرونا کمتر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دما و جمعیت هر کشور، می‌تواند معیارهای موثری در پراکندگی ویروس کرونا باشد؛ البته قوانین محدودیت رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی نیز در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد.

چرا آفریقا کمترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد؟

به گفته متخصصان، آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی که جمعیت جوان بیشتری دارد، بسیار پایین‌تر از دیگر کشورها است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که با توجه به این موضوع که سیستم ایمنی بدن جوانان معمولاً قوی‌تر از بقیه افراد است، بروز مشکلات کشنده ویروس کووید -۱۹ در میان آن‌ها کمتر است و شدت بیماری در میان این افراد نیز معمولاً خفیف است. به عنوان مثال از آنجا که آفریقا جوان‌ترین قاره جهان است، تنها ۴۵ نفر از بین ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت این قاره به بیماری کرونا مبتلا شدند. بیش از ۶۰ درصد جمعیت این قاره را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، سلامت جسمانی نیز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا کمک کند. علائم بیماری کرونا در میان افرادی که به بیماری‌های خاص مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی مفرط مبتلا هستند، شدیدتر و وخیم‌تر است.

شرایط آب و هوایی چه تاثیری بر شیوع کرونا دارد؟

از آنجایی که شیوع ویروس کرونا در طول فصل زمستان در کشورهایی مانند ایتالیا و ایالات متحده، گسترش بیشتری پیدا کرد و در کشورهای گرم‌تر مانند "چاد" یا "گویان" دیده نشد، برخی محققان معتقد هستند که ویروس کرونا قدرت خود را با گرما از دست می‌دهد. نتایج بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد پرتوهای فرابنفش نور خورشید، مانع انتشار ویروس کرونا می‌شود و سطوحی که نور خورشید به آن‌ها می‌تابد کمتر آلوده می‌شوند. به گفته برخی محققان نیز گرما و رطوبت تاثیر چندانی بر کاهش چشمگیر آمار مبتلایان ندارد، زیرا اغلب انتقال‌ها از طریق تماس با فرد بیمار رخ داده است.

فاصله گذاری اجتماعی و کاهش شیوع کرونا

کشورهایی مانند ویتنام و یونان که قرنطینه عمومی را سریع آغاز کردند، موفق شدند بیماری کرونا را بهتر کنترل کنند. کشورهایی از جمله سنگال و روآندا هم با وجود تعداد کم افراد مبتلا، حکومت نظامی اعلام کردند و ردیابی افراد را به موقع آغاز کردند. با وجود این، برخی افراد مجبور هستند در جامعه حضور پیدا کنند؛ بنابراین آن‌ها باید از قانون فاصله گذاری اجتماعی پیروی کنند. در مناطقی که آمار افراد مبتلا به کرونا نسبتاً پایین است، افراد حین صحبت و احوال پرسی با یکدیگر فاصله اجتماعی خود را حفظ می‌کنند. رعایت این موارد تاثیر چشمگیری در کاهش شیوع ویروس کرونا داشته است.

کد خبر 422740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی شجایی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    خوب نبود