سهمیه بنزین وانت‌بارها از دو ماه آینده ماهانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

یک مقام مسئول گفت: سهمیه بنزین پایه وانت‌بارها از یک تا دو ماه آینده بصورت ماهانه، ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد تا به مرحله‌ای برسیم که سهمیه بنزین پایه صفر شود.

به گزارش ایمنا، غلامحسین دغاغله، درباره آخرین جزئیات سهمیه سوخت وانت‌بارهای برون شهری، اظهار کرد: سال گذشته بر اساس مصوبه‌ای که در دولت تصویب شد، کارگروهی به نام «کارگروه تخصیص سوخت برای وانت‌بارها و سواری‌های درون‌شهری و برون‌شهری» تشکیل شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متولی حمل و نقل برون‌شهری است، افزود: بر اساس تصمیمات این کارگروه، مقرر شد در ابتدا به وانت‌بارها سهمیه بنزین پایه اختصاص یابد و این سهمیه فارغ از کارکرد آن‌ها باشد، این سهمیه بنزین پایه برای وانت‌بارهای کم‌مصرف ۳۰۰ لیتر در ماه و برای وانت بارهای پرمصرف ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد.

وی گفت: در مصوبه کارگروه، مقرر شد، ظرف دو ماه، وزارت راه و شهرسازی درباره وانت‌بارهای برون‌شهری و وزارت کشور درباره وانت‌بارهای درون شهری تمهیدات لازم را بیاندیشند تا پس از دو ماه، سهمیه‌های تخصیص داده شده (سهمیه بنزین پایه) به تدریج کاهش یابد و بر اساس پیمایش و کارکرد، سهمیه سوخت به این ناوگان اختصاص یابد.

دغاغله تصریح کرد: در همین راستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه‌های ثبت نام ناوگان و رانندگان وانت‌بارها را از سال گذشته راه اندازی کرد، ثبت نام راننده‌های وانت‌بارها و وانت‌بارها به دو طریق پیش بینی شد یعنی شامل حضوری و غیر حضوری بود، نحوه ثبت نام حضوری این گونه بود که متقاضیان می‌توانستند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها و هم چنین مراکز عمده بار و پایانه‌های بار مراجعه و آنجا ثبت‌نام کنند و راننده وانت و ناوگان یک کد به نام کد شناسه یا کد هوشمند دریافت کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ثبت نام غیر حضوری هم با این شکل بود که متقاضیان به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه می‌کنند، به بخش کارت هوشمند وانت بار، وارد می‌شوند و ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس تمهیداتی که اندیشیده شد، چون بحث ساماندهی وانت‌بارها مطرح بود و در ساماندهی معمولاً تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود که بدون هیچ دغدغه و سختی ثبت نام انجام شود، تلاش کردیم در این مرحله چند گزینه تسهیل‌گر در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال مهلت‌دهی برای بیمه رانندگان در نظر گرفته شد و شرط سنی راننده و ناوگان را برداشتیم، همچنین در گزینه هزینه ثبت نام ناوگان، بر اساس ضوابط هر چه سن خودرو افزایش یابد، هزینه کارت هوشمند هم افزایش می‌یابد، اما در مورد وانت‌بارها برای همه هزینه ۲۰ هزار تومان برای ثبت نام در نظر گرفتیم.

دغاغله اظهار کرد: از آغاز ثبت‌نام تا بهمن ماه ۹۸، ثبت نام تعدادی از متقاضیان به صورت حضوری و غیر حضوری انجام شد، برای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ ما فهرست ناوگان ثبت نامی را به وزارت کشور و سپس شرکت نفت ارسال کردیم، ۱۱۸ هزار دستگاه وانت بار ما در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ شارژ سوخت پیش بینی شده طبق ضوابط دریافت کردند که این سهمیه بر اساس پیمایش بود.

منبع: مهر

کد خبر 422724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.