وقوع ۴۰ پس لرزه پس از زلزله دماوند/آمادگی کافی داریم

استاندار تهران با بیان این که پس از زلزله بامداد جمعه ۴۰ پس لرزه داشتیم، گفت: آمادگی کافی برای حوادث احتمالی در استان وجود دارد.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی ظهر جمعه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در بامداد جمعه را شاهد بودیم، که استان‌های البرز، تهران و مازندران را تحت تأثیر قرار داد و اکیپ‌های امداد و نجات بلافاصله به روستاهای محل زلزله اعزام شدند.

وی گفت: خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله نداشتیم، اما در پی وقوع زلزله و تبعات آن در گیلاوند یک سالمند در پی فرار جان خود را از دست داد و یک خانم ۲۱ نیز بر اثر ایست قلبی ناشی از ترس از زلزله جان سپرده است.

استاندار تهران گفت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در اورژانس و شش اکیپ هلال احمر به مناطق زلزله اعزام شدند و در حال حاضر شرایط به ثبات رسیده است و مصدومین نیز به غیر از دو نفر که در مراکز درمانی هستند، مرخص هستند.

محسنی بندپی افزود: بعد از زلزله بیش از ۴۰ پس لرزه داشتیم، اما آنچه مهم است، آمادگی تیم‌های امداد و نجات، اماکن اسکان اضطراری و انبارهای هلال احمر است، مخازن آب استان نیز آمادگی آب رسانی به مناطق در صورت قطع آب را دارند.

وی شرایط تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و ساختمان‌های بلندمرتبه فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: نیاز به امکانات پهبادی برای هلال احمر و امدادرسانی در تهران داریم.

استاندار تهران افزود: بیمارستان‌های استان تهران نیز آمادگی کامل دارند، اپلیکیشن «شهر آماده و شهروند آگاه» نیز توسط شهرداری در حال آماده سازی است، که آمادگی شهروندان برای حوادث را افزایش دهد.

کد خبر 422715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.