آخرین آمار ابتلا و فوتی های مبتلا به کرونا در ۱۹ اردیبهشت

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه_ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۵۵۶ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کووید ۱۹، دو هزار و ۷۱۱ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی بستری و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۸۳ هزار و ۸۳۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا شش هزار و ۵۴۱ نفر جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده، از میان ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ تست انجام شده در ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت تشخیص داده شده‌اند.

کد خبر 422712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    چرا اونایی که با سی تی معلوم میشه کرونا دارن یا درمانگاهها میگن برو خونه قرنطینه رو اعلام نمیکنید
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 0
      چون سی تی و این ها هیچ کدوم قطعی نیست. حتی خود کیت های تشخیص کرونا هم چه در مثبت اعلام شدن و چه درمنفی بودن جواب درصدی خطا دارند. این تست خونی که گرفته میشه و این سی تی اسکن فقط نشون میده حال طرف وخیم هست یا نه. حالا ممکنه کرونای خفیف هم طرف داشته باشه ولی چون محدودیت کیت تشخیصی و محدودیت بستری داریم به طرف گفته میشه در خونه استراحت کنه. البته درصد زیادی هم احتمال داره طرف به بیمارستان هدایت بشه و تست خون و سی تی اسنکنش هم بد باشه ولی کرونا نداشته باشه. اینا از تعداد تست هایی که گرفته میشه و کسانی که مثبت اعلام میشه میشه فهمید. چون ممکنه از بیماری های دیگه باشه. ولی به هر حال چیزی که قطعی هست،‌آمار واقعی مبتلاها خیلی بیشتر از این هاست ولی به دلیل محدودیت کیت تشخیصی مجبوریم با غربالگری فقط موارد حاد را شناسایی و بستری کنیم. پس خواهشا خیلی مراقب خودتون و خانواده و اطرافیانتون باشید