موهبتی به نام کرونا برای تیم‌های لیگ برتر انگلیس

با تصمیم احتمالی سران فوتبال انگلیس برای برگزاری بازی‌های باقیمانده از مسابقات در زمین بی طرف، برخی از تیم‌ها متضرر می‌شوند و برخی سود می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، تعدادی از لیگ‌های دنیا تصمیم به تعطیلی مسابقات گرفته اند و برخی دیگر مصمم به اتمام فصل جاری رقابت‌های داخلی خود هستند. لیگ برتر انگلستان از آن دست لیگ‌هایی است که مسئولین آن تمایل زیادی به اتمام رقابت‌ها دارند و این امر تنها در صورت توافق باشگاه‌ها برای انجام بازی‌ها در زمین بی طرف ممکن خواهد بود.

مسئله مهمی که باعث شکایت بسیاری از باشگاه‌ها شده، بازی پشت درهای بسته و در زمین بی طرف است. به این ترتیب، تیم‌ها یار دوازدهم خود را از دست می‌دهند و نه تنها بدون حضور تماشاگران، بلکه در زمینی بغیر از زمین اصلی خود بازی خواهند کرد.

این اتفاق مسلماً سبب می‌شود که برخی از تیم‌ها در هفته‌های آتی سود زیادی ببرند و البته تعدادی ضرر کنند. به هر حال حجم قابل توجهی از مسابقات به صورت عادی برگزار شده و نمی‌توان هیچ تعادل و انصافی را برای بازی‌های پیش رو در نظر گرفت؛ چراکه به هر ترتیب تعدادی از تیم‌ها بیشتر از سایرین متضرر خواهند شد.

براساس آمار به دست آمده پس از ارزیابی نتایج کسب شده توسط باشگاه‌ها در فصل جاری، تیم‌ها در ۴۴.۸ درصد از بازی‌های خانگی موفق به کسب پیروزی شده اند. این در حالی است که در ۲۵ درصد مواقع نیز بازی‌ها به تساوی ختم شده. به این ترتیب، احتمال کسب امتیاز از یک مسابقه خانگی در رقابت‌های لیگ برتر نزدیک به ۷۰ درصد است. مشخص است که تیم‌هایی که بازی‌های باقیمانده بیشتری در خانه دارند، در این برهه خاص ضرر می‌کنند. فراموش نکنیم که به صورت عادی همه چیز به سود این تیم‌ها بود اما از دست دادن بخش مهمی از بازی‌های داخل خانه فصل، به هیچ عنوان باب میل هیچ باشگاهی نیست.

براساس آمار، بیشترین ضرر متوجه باشگاه‌های پایین جدولی خواهد بود. باشگاه‌های نوریچ، استون ویلا، بورنموث و برایتون از جمله باشگاه‌هایی هستند که نسبت کسب امتیاز در بازی داخل خانه آنها بسیار بهتر از بازی‌های خارج از خانه است. اگر رقابت‌ها با مشکل مواجه نمی‌شد، این تیم‌ها می‌توانستند امیدوار باشند که در رقابت‌های داخل خانه ورق را به سود خود بازگردانند و از سقوط فرار کنند اما در حال حاضر، انگار برای سقوط این تیم‌ها همه چیز دست به دست هم داده.

تیم تاتنهام نیز در بازی‌های داخل خانه عملکرد بهتری به ثبت رسانده و حالا که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان وارد رقابت سختی شده، مسابقه‌های پیش رو نقش بسیار تعیین کننده ای برای آن‌ها دارد.

باشگاه‌های ساوتهمپتون و چلسی از جمله باشگاه‌هایی هستند که در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری داشته اند. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت که این دو تیم بتوانند نتایج بهتری در زمین بی طرف نسبت به سایر تیم‌ها کسب کنند.

اما چند بازی داخل خانه برای تیم‌های لیگ جزیره باقی مانده؟ تیم‌ها ممکن است ۶، ۵ یا ۴ بازی دیگر در خانه داشته باشند. تنها باشگاه‌های استون ویلا و منچستر سیتی در هفته‌های آتی می‌بایست در ۶ بازی میزبان باشند که از این حیث، دو باشگاه بدشانس لیگ برتر نام می‌گیرند. همچنین باشگاه‌های آرسنال و شفیلد یونایتد تنها ۴ بازی به عنوان میزبان دارند.

در هر حال، بازی‌های لیگ برتر انگلستان به احتمال بسیار قوی در زمین‌های بی طرف برگزار خواهند شد. برخی تیم‌ها قبلاً بازی‌های بیشتر در داخل خانه انجام داده اند و حالا بازی‌های باقیمانده خارج از خانه آن‌ها در ورزشگاهی بی طرف برگزار می‌شود. از سوی دیگر تیم‌هایی هستند که بازی‌های داخل خانه بیشتری داشته اند و حالا عدم حضور هواداران آن‌ها می‌تواند عواقب منفی متعددی داشته باشد.

با این تفاسیر، کرونا که منجر به تعطیلی لیگ‌ها شد و حالا به خاطر عدم شیوع آن، تصمیم به برگزاری بازی‌ها در زمین بی طرف گرفته شده، تبدیل به موهبتی برای برخی از باشگاه‌های انگلستان شده تا در هفته‌های اخیر آسان‌تر به هدف خود نزدیک شوند، هدفی که می‌تواند کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد، یا حتی فرار از سقوط.

کد خبر 422700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.