جعفری: درباره بازنشستگی تابع ضوابط و قانون هستم

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی درباره ابلاغ وزارت ورزش و جوانان مبنی بر بازنشستگی وی گفت: تابع ضوابط و قانون هستم و هر چه بگویند انجام می‌دهم.

‌به گزارش ایمنا، غلامرضا جعفری اظهار کرد: پیش از اینکه پست جهانی بگیرم به رئیس فدراسیون جهانی پیشنهاد داده بودم که در زمان شیوع ویروس کرونا هر کشوری می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های خود خانواده‌ها را برای شرکت در مسابقات بومی و محلی از طریق فضای مجازی دعوت کند. ما در قالب برنامه‌ها و سیاست‌هایمان به دنبال تحقق این هدف هستیم و ظرفیت برای برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی مهیا است.

وی افزود: خیلی از بازی‌های ما با کشورهای دیگر مشترک است و نمی‌توانیم بگوییم به اقلیم خاصی مربوط است، پس پیگیر نظام‌مند و بین‌المللی کردن بازی‌های بومی محلی هستیم. از طرفی دغدغه اصلی من بازار کار علاقه‌مندان و حوزه ورزش‌های سنتی و بومی محلی است که به عزم ملی نیاز دارد و شاید در آینده‌ای نزدیک مثل سایر رشته‌های ورزشی به عنوان رشته کلاسیک به دنیا معرفی کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به برگزاری مسابقات این رشته ورزشی به صورت مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: ما جز فدراسیون‌هایی هستیم که برای برگزاری مسابقات از طریق فضای مجازی ابتکار به خرج دادیم. برای تحقق این هدف قبل از سال جدید فراخوانی زدیم تا خانواده‌ها در شرایط قرنطینه و کنار هم بتوانند از مواهب آموزشی و تربیتی بازی‌ها قرار گیرند و با هم در مسابقات شرکت کنند.

وی همچنین با تاکید بر مشارکت همه اعضای خانواده‌ها برای شرکت در مسابقات خاطرنشان کرد: این امکان برای همه از جمله افراد کم توان ذهنی و کسانی که دچار محدودیت‌های جسمانی هستند فراهم شده و می‌توانند در کنار سایر اعضای خانواده ورزش کرده و مسابقه دهند. استان‌های کشور هم که قومیت‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند ابتکار به خرج داده و برای برگزاری مسابقات برنامه‌ریزی کردند. دغدغه اصلی من بازار کار برای علاقمندان ورزش‌های سنتی و بومی محلی است.

جعفری یادآور شد: در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون هم برای بازنگری در برنامه‌های عملیاتی خود صحبت کردیم که یکی از اولویت‌های ویژه ما برگزاری مسابقات آنلاین از طریق ظرفیت‌ها و فناوری روز است و از همه مهم‌تر اینکه محدودیتی ندارد.

وی همچنین درباره ابلاغ وزارت ورزش و جوانان مبنی بر بازنشستگی وی و پایان همکاری‌اش تا ۳۱ اردیبهشت ماه در این فدراسیون اظهار داشت: تابع ضوابط و قانون هستم و هر چه بگویند انجام می‌دهم.

منبع: تسنیم

کد خبر 422699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.