تصمیم نهایی کمیسیون محیط زیست شورا درباره فعالیت پارک وحش صفه اعلام شد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: پس از اتمام تحقیقات کارشناسی تعطیلی پارک وحش صفه در صحن علنی شورا به رأی گذاشته خواهد شد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تصمیم نهایی کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر درباره پارک وحش صفه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به لزوم حفظ سلامت حیوانات و به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام هیجانی و اخذ نظرات کارشناسی در روند اجرای این تصمیم، اعضای کمیسیون شهرداری را مکلف کردند در چند ماه آینده پارک وحش را تعطیل کند.

وی با بیان اینکه برنامه زمان بندی برای تعطیلی پارک وحش توسط شهرداری و کارشناسان محیط زیست تدوین خواهد شد، افزود: از این رو طرح تعطیلی پارک وحش را کاملاً کارشناسی شده برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا خواهیم برد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه براساس این مصوبه خرید حیوانات جدید متوقف می‌شود، ادامه داد: در جلسه امروز راه اندازی مرکز قرنطینه و بازپروری حیات وحش در محل پارک وحش صفه رد شد به این دلیل که مرکز بازپروری نیاز به تیم‌های تخصصی و فنی دارد و مدیریت شهری به لحاظ شرح وظایف فاقد چنین نیرویی است.

وی گفت: قرنطینه و بازپروری در حیطه وظایف مدیریت شهری نیست و متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است که باید در این زمینه تکالیف را بپذیرد اما سایت باغ وحش امسال ظرف چند ماه باید با رعایت اصول و صلاح و مصلحت حیوانات کامل تعطیل و حیوانات منتقل شوند.

محمدی با بیان اینکه محل پارک وحش صفه به مکانی گردشگری و تفرجگاهی تبدیل می‌شود، اضافه کرد: برای راه اندازی مرکز قرنطینه و بازپروری حیات وحش نیز با سازمان حفاظت محیط زیست که مسئول و متولی در این زمینه است هماهنگی می‌شود محلی را در زیست بوم‌هایی موجود تعیین کند و حیواناتی که شکار می‌شود یا نیاز به حمایت دارند در آن مرکز نگهداری شوند؛ مدیریت شهری نیز مصمم است که در اجرای این برنامه در حد توان به محیط زیست کمک کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه پس از اتمام تحقیقات کارشناسی تعطیلی پارک وحش صفه در صحن علنی شورا به رأی گذاشته خواهد شد، افزود: براساس تصمیم امروز حیوانات فقط به مراجع متولی تحویل داده می‌شوند مگر اینکه با نظارت و هماهنگی حفاظت محیط زیست به ژئو پارک‌ها یا سایر باغ وحش‌ها منتقل شوند.

کد خبر 422649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.