نوسازی هزار تاکسی اصفهان در نیمه اول سال ۹۹

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق برنامه‌ای که قبلا اعلام کردیم بهسازی و بازسازی تاکسی‌های شهر را دنبال می‌کنیم تا بهسازی یک هزار دستگاه تاکسی رخ دهد.

به گزارش ایمنا، امیراحمد زندآور در یک گفت‌وگوی آنلاین با بیان اینکه از توسعه خط اول مترو اصفهان هنوز پنج کیلومتر باقی مانده که مدیریت شهری به دلیل هزینه بالا، آن را اجرایی نکرده، اظهار کرد: با وجود آنکه خط یک متروی اصفهان فعال است برخی نواقص به خصوص در بحث ایمنی وجود دارد که باید برطرف شود؛ موضوع آسانسورها، تهویه‌ها و آب گرفتگی تونل از جمله مواد مطرح شده در این زمینه است.

وی با بیان هزینه رفع نواقص خط یک مترو ۷۰۰ میلیارد تومان است، افزود: مباحث مترو باید کامل و با استانداردهای روز جهانی تنظیم و تکمیل شود و با این هزینه‌ای که برآورد شده بتوانیم در بودجه امسال این نواقص را در نظر گرفته و برطرف کنیم و شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری همه مناطق را به یک شکل می‌بیند تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری نگاه عدالت محور در زمینه حمل و نقل و ترافیک است و بعید می‌دانم نگاه همراه با بی‌توجهی به مناطق وجود داشته باشد. بی شک برخی مناطق شهری از نظر مالی توان بالایی دارند و برخی مناطق نیز ضعیف‌تر هستند اما مدیریت شهری اصفهان به مناطق کمتر برخوردار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۳۰۰ اتوبوس در سندیت شهرداری اصفهان وجود دارد که یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال است، اضافه کرد: اخیراً ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان شده و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به شهر وارد خواهند شد.

زندآور با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی ۹ سال به بالا است و به همین دلیل به سوی بازسازی اتوبوس‌ها حرکت کرده‌ایم و امیدواریم این معضل و ضعف بهبود پیدا کند.

وی گفت: اینکه گفته می‌شود شهردار اصفهان سلیقه‌ای عمل می‌کند کم لطفی است زیرا ایشان مر قانون را عمل می‌کند؛ ممکن است شهردار اصفهان در انتخاب یک مدیر سلیقه‌ای عمل کند چون مدیر باید بر اساس دیدگاه شهردار انتخاب شود اما برنامه‌های شهری بی‌شک سلیقه‌ای عمل نمی‌شود و شهردار برای هر کاری باید از شورای شهر اجازه بگیرد و روندی که شهردار پیش می‌رود بر اساس منویات شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که قبلاً اعلام کردیم بهسازی و بازسازی تاکسی‌های شهر را دنبال می‌کنیم تا بهسازی یک هزار دستگاه تاکسی رخ دهد، امیدواریم نیمه اول سال جاری شاهد وقوع این اتفاق بزرگ و تاکسی‌های سطح شهر اصفهان باشیم و تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های نو تعویض شوند؛ این افراد می‌توانند وام ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد دریافت کنند.

وی در خصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها نیز افزود: ما تا جایی که امکان داشته و میسر بوده پیگیر گرفتن خدمات و هزینه‌هایی از سمت دولت برای کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هستیم اما دولت در این سال‌ها در پرداخت یارانه ناتوان بوده است

زندآور با بیان اینکه مدیریت شهری با منابع مالی مردم اداره می‌شود و گاهی اوقات در زمینه حمل و نقل عمومی چاره‌ای جز افزایش قیمت نداریم، اضافه کرد: در مدیریت شهری اصفهان فعالیت‌ها سلیقه‌ای انجام نمی‌شود این موضوع نه در مدیریت شهری و نه در سازمان‌های وابسته اصلاً امکان ندارد چون همه این سازمان‌ها بودجه دارند و بر بودجه آنها نظارت می‌شود و شورای شهر و اعضا آن بر تک تک مصوبات بودجه نظارت می‌کنند.

کد خبر 422643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.