حمایت از مشاغل گردشگری اصفهان در ایام پسا کرونا

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برنامه ریزی به منظور حمایت از مشاغل در حوزه گردشگری اصفهان در ایام پسا کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان _امروز ۱۸ اردیبهشت ماه_ گفت: با شیوع بیماری کرونا، تمامی ۱۲۵۰ واحد گردشگری استان اصفهان به مدت بیش از ۶۰ روز تعطیل شد.

او افزود: در طی این ۶۰ روز تأسیسات گردشگری استان اصفهان اعم از اقامتی، پذیرایی، خدمات مسافرتی و تفریحی کاملاً تعطیل بودند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر مطابق با آمار موجود در بیش از یک هزار و دویست و پنجاه مجموعه گردشگری استان اصفهان بیش از ۵ هزار نفر فعالیت می‌کنند و این در حالی است که در ساختار صنعت گردشگری تمامی فعالان گردشگری متخصص و تحصیل کرده هستند که این نکته حساسیت‌ها را در زمینه خدمات رسانی به گردشگران بیش از پیش افزایش می‌دهد.

درخشان گفت: این ۵ هزار نفر فعال گردشگری به مدت ۲ ماه است که فعالیت‌های خود را کاملاً متوقف کرده‌اند و این در حالی است که صاحبان تأسیسات گردشگری استان نیز خود ضررهای فراوانی را در طی این دو ماه تحمل کرده‌اند، لذا حمایت از شاغلان گردشگری استان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، زیرا تخصص و تجربه این افراد در راستای راه اندازی مجدد فعالیت‌های گردشگری استان در ایام پسا کرونا برای همگی ما از اهمیت ویژه ائی برخوردار است.

او افزود: هرگونه تعدیل نیروی متخصص ضررهای جبران ناپذیری را در ایام پسا کرونا به روند رو به رشد گردشگری اصفهان وارد خواهد کرد، لذا در کمیته رسیدگی به مشکلات گردشگری استان که با مدیریت معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تشکیل می‌شود، پیشنهاد ارائه تسهیلات در قالب وام بلند مدت به صاحبان تأسیسات گردشگری استان در راستای پرداخت حداقل ۳ ماه حقوق شاغلان تأسیسات گردشگری را در کنار ایجاد شرایط به منظور تنفس ۶ ماهه برای پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایان و کارکنان تأسیسات گردشگری را از سوی مراکز بیمه به ویژه تأمین اجتماعی ارائه کرده‌ایم.

کد خبر 422639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    به داد کارگران برسید... هنوز حقوق و عیدی سال قبل رو نگرفتیم چه برسه سال جدید.... لطفا پیگیری کنید