یوگا درد و طول مدت میگرن را کاهش می‌دهد

محققان هندی انستیتو علوم پزشکی آل ایندیا دریافتند که انجام یوگا می‌تواند دفعات حملات میگرنی، طول مدت و درد ناشی از آن را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی این مطالعه پژوهشگران ۱۱۴ بیمار دچار میگرن اپیزودیک با طیف سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را مورد بررسی قرار دادند؛ اگر فردی ۱۴ روز یا کمتر در ماه دچار سردردهای میگرنی شود میگرن او اپیزودیک است اما اگر روزهایی که درگیر سردردهای میگرنی است ۱۵ روز یا بیشتر باشد این فرد دچار میگرن از نوع مزمن است.

تمام ۱۱۴ نفر به دو گروه تقسیم شدند؛ دسته اول تنها دارو مصرف می‌کردند و گروه دوم علاوه بر دریافت دارو، حرکات یوگا نیز انجام می‌دادند. هر دو گروه نیز مشاوره‌های پزشکی شامل مصرف به موقع دارو، خواب راحت، ورزش و تغذیه سالم را دریافت کردند.

افراد در گروه یوگایی سه روز در هفته، هربار یک ساعت علاوه بر مصرف دارو تمرین‌های مربوطه را به مدت یک ماه انجام می‌دادند. این حرکات شامل تنفس‌های عمیق، مدیتیشن و پوزیشین‌های متفاوت می‌شد. پس از اتمام ماه اول، شرکت کنندگان به مدت دو ماه دیگر نیز انجام ورزش‌های یوگا را برای پنج روز در هفته انجام دادند.

در پایان پژوهش مشخص شد افرادی که یوگا انجام می‌دادند، بهبودی قابل وضوحی یافتند و این حس سلامتی در افرادی که یوگا را دو ماه دیگر نیز ادامه دادند، حتی بیشتر هم گزارش شد.

گروه یوگایی که هرماه، ۹.۱ بار سردرد میگرنی را تجربه می‌کردند، پس از انجام تحقیق تنها ۴.۷ این سردردها را گزارش دادند. در گروه مصرف کننده دارو که ۷.۷ بار در ماه سردرد داشتند، وقوع ۶.۸ سر درد را در پایان پژوهش از خود نشان دادند.

نکته مهم اینکه، پس از گذشت سه ماه گروه یوگایی شاهد کاهش ۴۷ درصدی مصرف دارو بود اما این رقم برای گروه دیگر تنها ۱۲ درصد بود.

نتایج به دست آمده که موید رابطه علت و معلولی نیست، نشان می‌دهد که انجام یوگا نه تنها درد میگرن را کاهش می‌دهد بلکه طول مدت آن را نیز کم می‌کند. علاوه بر این، هزینه سرسام‌آور مصرف دارو را نیز می‌تواند کاهش دهد.

کد خبر 422631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.