تحقیقات فیفا روی پرونده انتقال برونو فرناندس به منچستریونایتد

فروش برونو فرناندس برای باشگاه پرتغالی اسپورتینگ باعث ایجاد یک دردسر تازه شده که به موجب آن باشگاه پرتغالی باید مبلغی را به تیم سابق برونو بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، فیفا تحقیقات جدیدی را برای بررسی پرونده انتقال برونو فرناندس به فیفا آغاز کرده است. در فصل نقل و انتقالاتی پیشین، برونو فرناندس از باشگاه اسپورتینگ پرتغال به منچستریونایتد انگلیس پیوست. اخیراً باشگاه سمپدوریا ایتالیا شکایتی راجع به این بازیکن علیه باشگاه پرتغالی تنظیم کرده است.

سران سمپدوریا اعتقاد دارند که بخشی از مبلغ ۵۵ میلیون یورویی معامله شده میان منچستر و اسپورتینگ باید به این باشگاه برسد. شایان ذکر است که شکایت سمپدوریا تنها بر علیه باشگاه اسپورتینگ است و در این پرونده، منچستریونایتد قرار نیست مقصر شناخته شود.

در بیانیه منتشر شده توسط فیفا نیز این شکایت تأیید شده و فیفا اعلام کرده است که تحقیقات روی این پرونده آغاز شده و در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی و مشخصی در این رابطه داد.

باشگاه اسپورتینگ در ژوئن سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۸.۵ میلیون یورو، برونو فرناندس را از سمپدوریا به خدمت گرفت. در شکایت سمپدوریا آمده است که در قرارداد منعقد شده بین این باشگاه با تیم پرتغالی، بندی وجود داشته است که به موجب آن، سمپدوریا از فروش آتی برونو سهم خواهد داشت.

طبق این بند در قراردادها که به Sell-on Clause معروف است، شرطی در قرارداد لحاظ می‌شود که تیم خریدار در صورت فروش بازیکن خریداری شده در آینده به تیم دیگر، باید درصدی از مبلغ توافق را به باشگاه پیشین وی بپردازد. بر همین اساس، باشگاه سمپدوریا خواهان دریافت ۴.۶۵ میلیون یورو از اسپورتینگ پرتغال است.

از سوی دیگر، باشگاه اسپورتینگ اعتقاد دارد که به دلیل امضای یک قرارداد جدید با بازیکن پرتغالی خود پیش از فروش وی به منچستریونایتد، این تیم نباید مبلغی را به سمپدوریا پرداخت کند.

کد خبر 422616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.