سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر کرمانشاه اجرا می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور اعمال سیاست‌های مدیریت عرضه ترافیک و جلوگیری از تراکم پارک خودرو در حاشیه معابر و اعمال عدالت در توزیع فضاهای پارک خودرو در معابر سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن ارجمندی در این باره اظهار کرد: سال‌هاست کلانشهرها مخصوصاً کرمانشاه دچار ترافیک سنگین در معابر پر تردد است که یکی از عوامل پارک دوبل و عدم توزیع عادلانه جایگاه پارک در این معابر است.

وی ادامه داد: به همین منظور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با همکاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری و ستاد فرماندهی راهور مرکز استان کرمانشاه درصدد راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر شهری در کرمانشاه است.

ارجمندی در خصوص این طرح گفت: این طرح بر مبنای جلوگیری از تراکم پارک عدم پارک دوبل در معابر پرتردد و توزیع عادلانه جایگاه پارک و استفاده عمومی از معابر برای کلیه اقشار جامعه سیاست گذاری شده است.

وی گفت: این طرح به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آئین نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب چهار بهمن ۱۳۹۴ هیئت وزیران، شهرداری‌ها مکلفند در معابر شهری پر ترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ هزینه پارک خودرو فراهم آورند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: در همین راستا جهت کاهش ترافیک مبادی مرکزی شهر، توزیع عادلانه فضای پارک برای تمامی شهروندان با توجه به کمبود فضای پارک موجود، محاسبه دقیق و عادلانه مبلغ پارک به میزان استفاده از محل پارک و تبدیل پارک‌های بلند مدت به پارک‌های کوتاه مدت، جهت مدیریت و نظارت هر چه بهتر موارد اشاره شده اقدام به این کار شده است که نتیجتاً درآمد حاصل از پرداخت هزینه پارک خودروها جهت توسعه زیرساخت‌های شهر کرمانشاه هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: دریافت هزینه پارک خودرو با مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه صورت می‌گیرد که بر مبنای خود اظهاری شهروندان و بدون دخالت نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

ارجمندی گفت: سامانه مدیریت الکترونیک و پارک حاشیه معابر کرمانشاه با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان که در ۳۶ محور اصلی شهر کرمانشاه در ۳ اولویت بر اساس تراکم خودرویی و میزان تردد با ظرفیت تقریبی چهار هزار جایگاه پاک در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.

گفتنی است که به منظور ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح جلسات هماهنگی در محل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با حضور سرهنگ الماسی رئیس پلیس راهور شهرستان، مهندس سید احسان احسانی رئیس کمیسیون شهرسازی و ترافیک شورای اسلامی شهر کرمانشاه و رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری و مشاورین پروژه برگزار شد

کد خبر 422605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.