قطع و جابه‌جایی درختان بدون اخذ مجوز از شهرداری ممنوع است

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: قطع و جابه‌جایی درختان بدون اخذ مجوز از شهرداری ممنوع است.

به گزارش ایمنا، یدالله علیزاده با اشاره به لایحه قانونیِ حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: براساس ماده یک این لایحه، به‌منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن‌ها به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغ‌ها و محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر باغ شناخته می‌شوند، در محدوده و حریم شهرها، بدون اجازۀ شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.

وی افزود: طبق ماده پنج این لایحه نیز متقاضیانِ قطع، جابه‌جایی یا سربرداری درختان، باید به شهرداری (سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری) مراجعه و فرم مربوط را تکمیل کنند.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ادامه داد: همچنین طبق ماده شش این لایحه، شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ تسلیم تقاضا و پس از کسب مجوز از کمیسیون موضوع ماده هفت این مصوبه، تکلیف متقاضی را با ذکر دلیل کافی روشن کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده هفت برای تصمیم‌گیری در خصوص قطع و یا جابه‌جایی درختان گفت: برای نظارت بر حُسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز، کمیسیونی متشکل از نماینده شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و نماینده فنی شهرداری کرمان تشکیل شده است.

علیزاده افزود: این کمیسیون در خصوص تشخیص درخواست متقاضیانِ قطع، جابه‌جایی یا سربرداری درختان و همچنین تشخیص باغ‌ها، وفق ضوابط این مصوبه، تصمیم‌گیری کرده و مراتب را به متقاضی ابلاغ می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری با اشاره به این‌که در سال گذشته، تعداد ۶۷ پرونده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی شامل ارگان‌ها و حتی پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمان، به این کمیسیون ارجاع شده است، گفت: کمیسیون با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، مجوزهای لازم را صادر کرده و در بسیاری موارد نیز از قطع غیرقانونی درختان ممانعت شده است.

علیزاده همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ فضای سبز شهری و درختان موجود در شهر، از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطع درختان، با این سازمان همکاری کنند.

کد خبر 422584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.