وقتی که می‌توانیم در داخل تولید کنیم، چرا از خارج وارد کنیم؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: اگر اقتصاد کشور را به بدن انسان تشبیه کنیم، سیستم دفاعی آن، تولید است. آن چیزی که می‌تواند ویروس‌های مهاجم به اقتصاد را خنثی کند، تولید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه فارسی منتسب به رهبر معظم انقلاب اسلامی در توئیتر با انتشار یک رشته توئیت نوشت:

"وقتی که می‌توانیم ما در داخل تولید کنیم چرا از خارج وارد کنیم؟ خود من دو تا کاپشن داشتم که گاهی کوه که می‌رفتیم استفاده می‌کردم، اینها خارجی بود و سوغاتی برای من آورده بودند؛ اینها را دادم رد شد و گفتم از این داخلی‌ها تهیّه بشود.

زنجیره‌ی پوشاک و کفش و لوازم خانگی جز مسائل پیشرو در جهش تولید و اقتصاد کشورند. در زمینه‌ی لوازم خانگی در طول این سال‌ها پیشرفت های خیلی زیادی داشتیم، ولی متأسّفانه باز بحث واردات در اینجا چیز مضرّی است و باید جلوی واردات جنس خارجی در این سه حوزه نیز گرفته بشود.

هدف اقتصاد عبارت است از تولید ثروت و تقسیم عادلانه‌ی آن. یک اقتصاد سالم، اقتصادی است که بتواند ثروت را در کشور تولید کند و آن را به نحو عادلانه، به نحو صحیح بین آحاد مردم کشور تقسیم کند.

اگر اقتصاد کشور را به بدن انسان تشبیه کنیم، سیستم دفاعی آن، تولید است. آن چیزی که می‌تواند ویروس‌های مهاجم به اقتصاد را خنثی کند، تولید است. اگر ما تولید خوبی داشته باشیم، مقابل این ویروس‌های طبیعی و دست‌ساز اقتصادی مثل تحریم یا مسئله قیمت نفت می‌توانیم مقاومت کنیم.

برخی دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌هایی به دنبال باز کردن راه واردات بی‌مورد هستند. مثلاً میگویند برای اینکه کیفیت خودروی داخلی ارتقا یابد، باید خودروی خارجی وارد شود؛ درحالیکه باید کیفیت خودروی داخلی از راه‌های دیگر افزایش یابد نه از طریق واردات و به خاک سیاه نشاندن تولید داخل!

ممنوعیت واردات یکی از زمینه‌های جهش تولید است. ما با واردات مخالف نیستیم اما محصولی که در کشور تولید می‌شود و یا امکان تولید دارد نباید وارد نشود.

آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیت برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصد کیلومتر و در دیگر بخش‌های تولید نیز دارد. "

کد خبر 422565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.